S Enuff Z‘Nuff je to v současnosti těžké. Situace je tak zamotaná, že jí snad rozumí jen principál Chip Z`Nuff. Ten navíc loni rozjel sólovou kariéru, aby ještě předtím udělal ve své kapele personální rošádu, během které ze sestavy zmizel letitý frontman Donnie Vie a sám Chip se postavil na jeho místo, o které se dělil s kytaristou Johnnym Monacem. Už jste zmateni? Ještě tomu všemu není konec. Jak hovoří oficiální prameny, Enuff Z`Nuff dnes tvoří kromě Chipa kytaristé Tory Stoffregen a Tony Fennell. Jak vidno, Monaco už je zase pryč a otazník visí i nad bubenickým místem, protože údajně Daniel B. Hill nemá své místo ve skupině vůbec jisté. Ať je to tak nebo tak, čekalo se, že oznámená novinka „Clowns Lounge“ bude dílem této sestavy. Chyba lávky.
Deska totiž obsahuje jen jednu novou věc, na které se Chip podílel právě s kytaristou Fennellem. Tou je úvodní „Dog On A Bone“, která by mohla svědčit o tom, v jakém rozpoložení se současní Enuff Z`Nuff nacházejí. Proto se člověk podiví, že kapela nepřišla s kompletně novou nahrávkou, protože vzhledem k „Dog On A Bone“ je vyloženě při chuti. Co tedy ale tvoří zbytek alba? Dalších jedenáct skladeb, ve většině případů (kromě „The Devil Of Shakespeare“) kdysi odložené nahrávky, které Enuff Z`Nuff pořídili ve své klasické sestavě, tedy i s frontmanem Donniem Viem, kytaristou Derekem Frigem (v roce 2004 zemřel na předávkování drogami) a bubeníkem Vikkim Foxxem. „Clowns Lounge“ tedy posluchače zavede na konec osmdesátých let, kdy diskografie kapely čítala jen jedinou položku, bezejmenný debut z roku 1989.
Na „Clowns Lounge“ je slyšet, že jej Enuff Z`Nuff tvořili na svém vrcholu. Jejich debut, poháněný hity „New Thing“ a „Fly High Michelle“ bodoval na MTV, která si kapelu oblíbila, protože do hairmetalového ranku, kam Enuff Z`Nuff bezpochyby patří, vnesli svěží vítr s beatlesovskými melodiemi a hippie image. Kapela tehdy byla sledována jako jedna z nových senzací a i když bylo jasné, že druzí Guns N`Roses z nich nebudou, očekávání byla veliká. Je proto s podivem, že „Clowns Lounge“ nevyšla už v roce 1990, protože soudě podle poslechu by kapele tehdy rozhodně neuškodila. Spíše jí uškodilo čekání na další album, protože „Strenght“ vyšlo až v roce 1991 a to už pro Enuff Z`Nuff bylo pozdě.
Když se to totiž vezme kolem a kolem, ona je možná „Clowns Lounge“ i lepší deskou, než byl bezejmenný debut. A to i přesto, že neobsahuje takové hity jako zmíněné „New Thing“ a „Fly High Michelle“, ovšem představuje vyspělejší Enuff Z`Nuff, kteří ještě neztratili své hitové kouzlo (což se jim asi nechtěně povedlo v příštích letech) a ještě si mohli nárokovat nějaký ten žebříčkový úspěch. Tahle deska má i kouzlo své doby a na takových skladbách jako „Back In Time“, „Backstreet Kids“, „Radio“ nebo „Runaway“ zub času kupodivu žádnou velkou paseku nenadělal a refrény v nich fungují dobře i v současnosti. Samostatnou kapitolou je pak skladba "The Devil Of Shakespeare“, ve které se ozývá hlas hostujícího vokalisty Janiho Lanea, dnes už zesnulého zpěváka Warrant.
„Clowns Lounge“ je asi ten nejlepší vánoční dárek, jaký mohli fanoušci Enuff Z`Nuff dostat. Přestavuje totiž přesně to ztracené album, tu spojnici mezi debutem a alternativněji laděnými dvěma dalšími deskami „Strenght“ a „Animal With Human Inteligence“. A zároveň je tu jako důkaz toho, že Enuff Z`Nuff byli velice talentovanou kapelou a že dnes mohli být mnohem dál, kdyby je nerozeštvaly drogy a vzájemná nesnášenlivost.
|