17.08.2019
KALIDIA
Powermetalová kapela z Itálie stvořila singl s názvem ..více

17.08.2019
SINNER
Ukázka z desky "Santa Muerte" (13. září) k poslechu ..více

17.08.2019
TUNGSTEN
Moderní heavy-powermetalový spolek Tungsten (dříve ..více

16.08.2019
TWILIGHT FORCE
Firma Nuclear Blast podporuje dnešní vydání desky "Dawn ..více

16.08.2019
HELLOWEEN
Trailer k živáku "United Alive" více

16.08.2019
TOXIC HOLOCAUST
Americký všeumělec Joel Grind se po delší době vrací ..více






ARAKAIN - předvoj
A hlavně na Plný Energie je slyšet ještě ta z ..

ARAKAIN - předvoj
Bude to tím, že Radegast je o dvě ligy jinde. D ..

ARAKAIN - předvoj
Přesně ..

ARAKAIN - předvoj
Citron a Plni energie je plnohodnotný nadupaný h ..

ARAKAIN - předvoj
Citron to byl jen náznak metalu i když v tý dob ..

ARAKAIN - předvoj
Citron to byl jen náznak metalu i když v tý dob ..

ARAKAIN - předvoj
První ofiko metal vydaný na desce u nás byli Ci ..

ARAKAIN - předvoj
O Nerakainu jsem slyšel nebo někde četl hodně ..

ARAKAIN - předvoj
1983 vánoční Barča , 1984 Sokolov a zákaz Pra ..

ARAKAIN - předvoj
někde jsem četl, že název vznikl pozpátku cte ..




Za poslední měsíc:
MASTERS OF ROCK 2019 - Vizovice, čtvrtek (11.7.) a pátek (12.7.)
1220x

SABATON - The Great War
1180x

MASTERS OF ROCK 2019 - Vizovice, sobota (13.7.) a neděle (14.7.)
1147x

ARAKAIN - předvoj
869x

SLIPKNOT - We Are Not Your Kind
836x

HOLLOW HAZE - Between Wild Landscapes and Deep Blue Seas
826x



31.08.2019
HOLY MOSES, TROLLECH, NORNIR, DYSANGELIUM, MALLEPHYR, LAID TO WASTE, DOUPOV...
Plzeň-Kalikovský mlýn., začátek od:14:00., vstupné: 399 Kč.

04.09.2019
GOSPEL OF THE FUTURE + MOBIUS..
Olomouc (SF Mini), začátek od:20:00, vstupné:

02.10.2019
PROTECTOR (Ger/Swe), DENET (Ova)..
Barrák Music Club, Ostrava, začátek od:19:00, vstupné: 250/300



článků celkem: 7092
recenzí: 5792
reportů: 561
rozhovorů: 376













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SAINT VITUS - Saint Vitus

Když v roce 1984 vyšlo bezejmenné debutové album Saint Vitus, způsobilo to v undergroundových metalových kruzích nemalé pozdvižení. Tak silné ozvěny původních Black Sabbath na takové úrovni nebyly do té doby ke slyšení snad u žádné jiné kapely. Od tohoto stylu Saint Vitus neuhnuli ani v dalších letech a s příchodem Scotta „Wina Weinricha“ v druhé polovině osmdesátých let jej vypilovali skoro k dokonalosti. Ne náhodou jsou desky z té doby jako „Mournful Cries“ a „V“ považovány za klasiky žánru. Jistě, Saint Vitus nebyli nikdy objevní, protože jejich základ vymyslel Tony Iommi, Gezzer Butler i Ozzy Osbourne už na konci šedesátých let, ale oni sami nikdy nezněli jako bohapustá kopírka a dávali své hudbě šmrnc současnosti a i drobný punc originality.

Ovšem Wino dnes už členem Saint Vitus není a po jeho odchodu v roce 2015 se zdálo, že je s touto losangeleskou legendou definitivní konec. Tvůrčí mozek kapely a kytarista Dave Chandler, poté, co jej opustil i další letitý parťák basista Mark Adams, se nevzdal a udělal logický krok. Nejenže Saint Vitus nepohřbil, ale na místo frontmana angažoval Scotta Reagerse, chlápka, který s ním kapelu v roce 1979 zakládal a jehož jméno nesou jak první dvě alba, tak i počin „Die Healing“ z pětadevadesátého, tedy z doby, kdy Wino trucoval a nebyl součástí kapely. Reagers se tady vrátil na své staré místo. Jako kdyby zamířil domů…

Možná proto novinka zůstala (vcelku logicky) bez názvu. Snad má evokovat návrat do roku 1984, navíc s původním frontmanem, který mezičas trávil prakticky mimo hudební scénu. Hudebně se proto opět jedná o album z klasické díly Saint Vitus, kdy od počáteční, šestiminutové „Remains“ opět rezonují brutálně podladěné kytary, které jsou jak z dílny Tonyho Iommiho a jejichž zmučeně pomalé tempo, poháněné tepající basou, dokresluje poctivou doommetalovou atmosféru. Reagers hned z úvodu dokazuje, že jeho hlas léty spíše vyspěl, než aby ztrácel na své někdejší intenzitě a sám se nebojí střídat klasický zpěv s polohami sahající až někam k murmuru.

I díky tomu je novinková kolekce pestrou nahrávkou, jež vás provede různými zákoutími, které dotváří náladové věci jako „A Prelude To...“, kde prim hraje nezkreslený zvuk kytar a Reagersův deklamovaný projev a „City Park“, jenž uvozuje žabí skřehotání, aby se pak strhl kytarový lomoz, evokující zvuk vichřice. Tyto kousky stojí v protikladu vůči tvrdším kouskům, kterými jsou svižná „Bloodshed“, závěrečná minutová šílící thrash/punkovka „Useless“ a pravděpodobně největší hit desky „12 Years In The Tomb“, jejíž kytarový nástup věrně připomene slavnou sabbathovskou „Children Of The Grave“ a kde překvapí netypicky chaotické a nervní kytarové sólo.

Pokud tohle měla být pro Saint Vitus nahrávka, která je dokáže vrátit na původní pozice, tak se to podařilo takřka beze zbytku. Deska totiž nabízí takřka všechno, co od této kapely můžete čekat. Navíc, i když se jedná o návrat ke kořenům, tak tahle parta nezapomíná, jaký rok se píše v kalendáři. Tento restart se prostě povedl.

Pepsi Stone             


www.saintvitus.com

YouTube ukázka - 12 Years In The Tomb

Seznam skladeb:
1. Remains
2. A Prelude To...
3. Bloodshed
4. 12 Years In The Tomb
5. Wormhole
6. Hour Glass
7. City Park
8. Last Breath
9. Useless

Sestava:
Scott Reagers - zpěv
Dave Chandler - kytara
Patrick Bruders - baskytara
Henry Vasquez - bicí

Rok vydání: 2019
Čas: 38:52
Label: Season Of Mist
Země: USA
Žánr: doom metal

Diskografie:
1984 - Saint Vitus
1985 - Hollow s Victim
1986 - Born Too Late
1988 - Mournful Cries
1990 - V
1992 - Children Of Doom
1995 - Die Healing
2012 - Lillie: F-65
2019 - Saint Vitus

Foto: archiv kapely


Vydáno: 07.06.2019
Přečteno: 439x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2019     RSS - články

stránka byla načtena za 0.15436 sekund.