V čele tohoto australského spolku stojí zpěvák a kytarista s přezdívkou Lord Tim, který začínal v partě Dungeon, do širšího povědomí však vešel zejména díky spolupráci s krajany Ilium, s nimiž v nultých letech natočil dvě desky. Pozornost fanoušků se rovněž soustředí na jeho domovskou kapelu Lord, která je známá otevřeným přístupem k některým subžánrům, přičemž novinka s titulem "Fallen Idols" v tomto trendu pokračuje a má tak potenciál zasáhnout nemalou skupinu metalových posluchačů.
Dá se však předpokládat, že největší procento zaujatých budou tvořit přiznivci melodického metalu. Základem je totiž heavy a power, a to v náležitě epickém - avšak nikoli sladce podbízivém - podání. Vypalovačky jako "Fallen Idols", "Nod To The Old School" a "Master Of Darkness" jsou parádními melody příspěvky, kterým nechybí stylový tah, chytlavé vokální sinusoidy nebo okamžitě přilnavé vyhrávky (celkový výraz pak může evokovat další Australany Black Majesty). Desku ovšem otvírají divoké skladby nabírající inspiraci v thrashmetalovém prameništi. Nicméně jak v písních "United (Welcome Back)" a "Immortal", tak prakticky ve všech hrozivě vyhlížejících položkách platí, že temné kytarové stěny pokaždé uvolní vícehlasný nápěv nebo chorusový part.
O doprovodné vokály se kromě principála Lorda stará jenom basista Andy Dowling a kytarista Mark Furtner, kompletní pěvecký výraz ale zní nečekaně bohatě a především honosně. Refrénovou část si dobře zapamatujeme už ve zmíněném příspěvku "Immortal", v progresivně formovaném songu "Chaos Raining" se ale hudebníkům daří ve vokální načechranosti přiblížit Sammetově Avantasii, což je fakt ideálně dokazující příjemnou nepředvídatelnost této australské kapely. Kontrastní efekt drsných pasáží (v kusu "The Edge Of The World" hraničících s modernou i melodeathem) a jemných linek většinou spolehlivě zafunguje, autorům se výborně daří také v celkově uvolněné skladbě "Counting Down The Hours", jež sympatickým způsobem připomíná nebetyčné bohy Iron Maiden.
Některé momenty jsou možná méně lákavé (především vyřvávaná část refrénu "Kill Or Be Killed" nebo nechorusové pasáže ve zmíněné "Chaos Raining"), jde však o pověstné výjimky, většina alba přitahuje metalovou silou a kompoziční promyšleností, jež si žádá pozornost a důkladné posluchačské zkoumání.
|