11.07.2020
WARKINGS
Druhý počin "maskovaných" metalistů vyjde v samém ..více

11.07.2020
SELENSEAS
Skladba "The Mirror" je vyjmuta z díla "The Outer Limits", ..více

11.07.2020
KRILLOAN
Na melodické scéně se klube další zajímavé těleso. ..více

11.07.2020
VEONITY
První ukázka z alba "Sorrows", které v srpnu zveřejní ..více

11.07.2020
MEZMERIZED
Modeně metalový spolek chystá na 18. září debut ..více

10.07.2020
DOKKEN
Přestože se stále mluví o nové desce této americké ..více






FALCONER - From a Dying Ember
Tahle kapela bohuzel nikdy neprekonala svuj vynika ..

FALCONER - From a Dying Ember
Sokolník skončil úplně; tak jsem byl natěšen ..

DEMISE OF THE CROWN - Life In The City
tedy moc příjemné překvapení, i druhá deska ..

MOONSPELL - Memorial
Díky za komentáře. A také za nápady na seri ..

MOONSPELL - Memorial
Děkuji za seriál recenzí jedné z mých nejobl ..

MERCYFUL FATE - 9
...v principu nemám rád Pepsiho hodnocení 7-7,5 ..

MERCYFUL FATE - 9
jednoznacne 10. ..

SALIERI - Černobyl
Nové album? Vůbec jsem netušil. Těším se. ..

Kelly NICKELS (L.A. GUNS) - Naše deska bude znít jako praví L.A. Guns
To by nebylo na škodu :) ..

QUEENSRŸCHE – American Soldier
na poslední "Dedicated To Chaos" už radši nedo ..




Za poslední měsíc:
FALCONER - From a Dying Ember
992x

MERCYFUL FATE - Time
911x

ALESTORM - Curse of the Crystal Coconut
904x

MERCYFUL FATE - Into The Unknown
803x

VANDENBERG - 2020
751x

SALIERI - Černobyl
698x



18.07.2020
BLAMAGE, THE ARCANE LEGACY..
Nároďák Jaroměř, začátek od:18:00, vstupné: dobrovolné

21.07.2020
BAMBULKYNĚ DOBRODRUŽSTVÁ , CONGENITAL ANOMALIES, AGGRESSIVE TYRANTS, MELTDOWN..
Modrá Vopice, Praha, začátek od:18:00, vstupné: 222,- kč

24.07.2020
SEBASTIEN, METALCRAFT, WHATROCK, ARCHFALL..
NÁROĎÁK JAROMĚŘ, začátek od:18:00, vstupné: PŘEDPRODEJ:250/MÍSTO



článků celkem: 7738
recenzí: 6354
reportů: 573
rozhovorů: 424













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


AL-NAMROOD - Wala`at

„Úřady v Saudské Arábii neznají naši identitu. Musíme ji skrývat, protože za to, že hrajeme metal, by nás popravili,“ tvrdí předák blackmetalové trojice z Blízkého východu, říkající si Mephisto. To je hodně silná káva a kapela Al-namrood musí jezdit své alba nahrávat do sousedních zemí, kde není islámský režim tak tvrdý, jako v jejich domovině. Ovšem místo původu jim poskytlo skvělé promo, protože tuhle kapelu prostě musíte zaregistrovat už jen kvůli těmto okolnostem. Kapela ze Saudské Arábie se totiž rovná něco jako kapela ze Severní Korei nebo ze Země Františka Josefa. Prostě exotika, kterou Al-namrood nabízejí, je tak přitažlivá, že ji nelze ignorovat. Ovšem bez toho, aby tahle kapela tvořila dobrou hudbu, by stejně nakonec přišla vniveč… Celých dvanáct let by tato parta posluchače neutáhla pouze na svůj původ přímo ze samotného srdce muslimského světa…

Al-namrood už od svých začátků tvoří velice svéráznou a specifickou hudbu, která má sice kořeny v tradičním black metalu, ale příměs orientálního světa ve spojení s použitím rodné arabštiny jim dává punc výjimečnosti. A to dokonce už od debutu „استفحل الثأر", který nepatří mezi jejich vrcholná díla a je na něm ještě slyšet trocha nedomrlosti a naivních začátků. Ovšem Al-namrood postupem času rostli a čtvrtý počin „حين يظهر الغسق" spolu s následovníkem „Diaji Al Joor“ jim udělal obrovské jméno, zejména v době největšího rozmachu běsnění Islámského státu, kdy jejich tvorba dostala naprosto jiný rozměr. Nesvezli se však s okolnostmi, jen svou tvorbu vyšperkovali a dali jí ještě větší příchuť izolovaného arabského světa.

Kolem let 2014 a 2015 se také tato kapela definitivně vyvinula a z té doby těží dosud. Orientální vlivy byly v jejich tvorbě ke slyšení sice už předtím, ale tenkrát jejich vliv kulminoval a udělal jejich tvorbu zajímavější. Novinka „Wala`at“ tak vlastně pokračuje v tom, co si kdysi tato trojice vytyčila a tento styl zde jen prohlubuje. U Al-namrood není třeba žádná změna, jejich hudba je originální až dost a s každým dalším albem dokáže překvapit. Je totiž mnohem více děsivější než black metal norského střihu (ten už je popravdě dost okoukaný) a dokonce obsahuje i hráčské výkony, které mohou být srovnatelné s ikonami žánru. Ovšem ta atmosféra, která z nové nahrávky jde, ta nahání hrůzu. Stačí jen stylové intro „Al hirah“ disharmonicky využívající tradiční arabské nástroje a víte, že tady končí každá sranda. Pozvolný nástup „Sahra Yaesa“ se zmučenými podladěnými kytarami rozjíždí další pestrou paletu nálad, které jsou našinci tak vzdálené, že prostě musí přistoupit na hru kapely, která jej okamžitě vtáhne do děje.

Ve své podstatě posloucháte klasický black metal, ovšem neustálé vklady sílících arabských motivů a Humbabův zpěv, kde mezi zuby drtí pouštní písek a slova plive s uhrančivým hrdelním chrčením, k čemuž je arabština přímo stvořená, z Al-namrood dělá velice svébytnou záležitost. Humbaba není nejlepším zpěvákem ranku, o čemž svědčí hlavně monotónní výkřiky, které atmosféru leckde mírně narušují, ale je bezesporu jedním z nejoriginálnějších. A taková je i tahle deska. Například jedna z nejlepších kompozic na albu „Kail Be Mekialain“ se pomalu rozrůstá za pomalých tónů, kde se kytary dusí až k zalknutí, do ostrých pekelných riffů, jimž však dominují lidové motivy hudby Blízkého východu a Humbabův štěkavý refrén. Naproti tomu další z vrcholů desky „Al Shareef Al Muhan“ jede vpřed v divokém tempu jako pouštní bouře ženoucí se krajinou Pohádky tisíce a jedné noci.

Dalším z nosných okamžiků je „Alhallaj“, monumentální kompozice, opět kouzlící s orientální hudbou, která jako kdyby se vznášela nad roztopeným pekelným kotlem. Zde Humbaba podává nejlepší výkon, neboť se pouští do teatrálních pasáží, jež ho odvádějí daleko od blackmetalového krákoru. Škoda jen, že skladba nerozvíjí víc původní motiv a skončí po třech minutách, protože zde byl potenciál větší. Podobně jako v závěrečné „Alqaum“, kde se nejprve dostane ke slovu industriální lomoz, do kterého kapela opět začne sekat tvrdé riffy, čímž se tvář skladby mění, protože vliv arabské hudby je slyšitelný vlastně jen v kytarvém sólu, které využívá zvrácených dishamornických stupnic.

Al-namrood tak na „Wala`at“ pokračují v tom, co jim udělalo jméno v metalovém undergroundu. Přidávají trochu více zkušeností, ovšem jejich styl je neměnný. Opět ale nabízejí neuvěřitelně charismatickou nahrávku s děsuplnou atmosférou, která našinci přece jen poodhalí svět, který je pro něj tak vzdálený a zahalený rouškou tajemna a neznáma. Možná však vypovídá mnohé o životě v domovině této party.

Pepsi Stone             


www.alnamrood.com

YouTube ukázka - Voodoo

Seznam skladeb:
1. Al Hirah
2. Sahra Yaesa
3. Tabqia
4. Kali Be Mekialain
5. Al Shareef Al Muhan
6. Fasique
7. Aar Al Estibad
8. Alhallaj
9. Wahum Althaat
10. Alqaum

Sestava:
Humbaba - zpěv
Mephisto - kytara, baskytara, programování
Ostron - klávesy, programování

Rok vydání: 2020
Čas: 36:26
Label: Shaytan Production
Země: Saudská Arábie
Žánr: black metal

Diskografie:
2009 - Astfhl Al Thar استفحل الثأ
2010 - Estorat Taghoot سطورة طاغوت
2012 - Kitab Al-Awthan كتابُ الأوثان
2014 - Heen Yadhar Al Gashq حين يظهر الغسق
2015 - Diaji Al Joor دياجي الجور
2017 - Enkar إنكار
2020 - Wala`at ولاءات

Foto: archiv kapely


Vydáno: 28.06.2020
Přečteno: 395x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Za hraní metalové...2. 07. 2020 16:27 Ivoš155


 
Metalforever.info © 2006 - 2020     RSS - články

stránka byla načtena za 0.21721 sekund.