14.04.2021
RIMORTIS
Domácí power metalová stálice oznámila práce na ..více

13.04.2021
AC/DC
Dalším muzikantem, kterého zlákalo psaní autobiografií ..více

13.04.2021
REVOLATION SAINTS
Bubeník Deen Castronovo (ex-Journey, Ozzy Osbourne, The ..více

13.04.2021
BOKASSA
Oblíbená kapela Larse Ulricha a předskokani Metallicy na ..více

13.04.2021
SUMO CYCO
Alternativní kanadská čtveřice, která si brousila ..více

13.04.2021
THE MARIGOLD
Italská formace hrající mix sludge metalu a post-rocku se ..více






PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
Paul mě mile překvapil osvěžující deskou. Sn ..

PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
Dal bych asi tolik co Pepsi, jemuž taky dík za r ..

URIAH HEEP - Look At Yourself
Ano, vždy je to subjektivní pohled. I když v to ..

URIAH HEEP - Look At Yourself
To je dost subjektivní pohled. Alba, která jmenu ..

PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
Paul je prostě vynikající umělec. Ukázal, že ..

PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
...moc pěkná deska. 9/10. ..

URIAH HEEP - Look At Yourself
Pro kapelu ano, ale ve srovnání s ostatními jen ..

METALITE - A Virtual World
Já bych naopak řekl, že se Metalite – bohudí ..

METALITE - A Virtual World
Já si je rád již od prvotiny poslechnu, protož ..

URIAH HEEP - Look At Yourself
Souhlas. opus magnum.....a temnota jako už nikdy ..




Za poslední měsíc:
COVERDALE/PAGE - Coverdale/Page
3138x

LED ZEPPELIN - In Through The Out Door
1808x

DEBUSTROL - 33 let Antikrista
1664x

Ronnie ATKINS - One Shot
1535x

FIGHT - War Of Words
1192x

SMITH/KOTZEN - Smith/Kotzen
872x





článků celkem: 8310
recenzí: 6845
reportů: 573
rozhovorů: 480













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


OBEREG - Procitnutí

A ti co řeči budou mít, do jiných zemí odejdou, my tu takhle chceme žít, pod naší vlajkou slovanskou

Ti příznivci folk-metalu, kteří si porozuměli s pohořelickou partou Obereg na jejich prvotině „Po stopách předků“ (případně i na předcházejícím ep „Slované“), si mohou spokojeně mnout ruce. Aktuální desku „Procitnutí“ od „Po stopách předků“ odděluje doba skoro dvou a půl let, k jedné změně došlo i v sestavě kapely, ale v tomto případě jako by se čas zastavil (a personální změna zjevně nehrála významnější roli). Ostatně tím, že Obereg náměty ke svým písním čerpají z dávné minulosti, není na tom nic překvapivého. „Procitnutí“ tak pokračuje přesně tam, kde se Obereg loučili při putování „Po stopách předků“.

Obereg nabízí ve své podstatě jednoduchou a přístupnou muziku, v níž pro přesnější určení výrazu by se pojem folk měl psát o něco tučnějším písmem, než pojem metal, neboť zpěvný a hladivě příjemný hlas Víti Kornhäusera a flétna Hanky Juříkové tvoří první linii, metalové nástroje pak dodávají šťavnatou energii a lehce hrubší výraz, ale skutečně jen do té míry, aby nenabourávaly lidovou prostotu, čistotu podmanivých melodií i slovanského cítění, které z většiny skladeb prostřednictvím historií vonících příběhů naplno sálá. Textová složka navíc tvoří nesmírně důležitou část tvorby Obereg (ostatně vždyť právě folk-metal může z dobře zvolených témat a citlivého zacházení s mateřštinou vytěžit maximum).

A Obereg nakládají s historickými prameny (hudebními i textovými ) vskutku obratně. Vezměte, jaká hrdost vyzařuje ze skočné skladby „Blaničtí“, či ze svěžího vyprávění o kupci Sámovi s výborným melodickým propletencem kytar a píšťalky, jak poměrně houževnatý, syrový a neohebný hudební základ písně „Rukopis“ dostane jiný rozměr díky elegii o Janu Husovi, jak díky využití melodiky kavkazské lezginky v „Perunově armádě“ zní hudba Obereg velmi tanečně a optimisticky, jak výrazný refrén písně „Dvaadvacet“ působí temně a majestátně, jak melancholická „Čarodějka“ těží z tíživé a pochmurné atmosféry. Textová výpravnost dokonce dokáže zakrýt fakt, že Obereg se nepouští do nějakého rozsáhlého rozvíjení svých skladeb, zpravidla jim stačí základní melodický motiv, ale ani u jedné ze jmenovaných skladeb nelze říct, že by tím něco ztrácela na své síle. Což si v podstatě uvědomíte jen díky tomu, že Obereg na začátek a konec alba umístili instrumentálky, které samy o sobě jsou zajímavé, nicméně ten důležitý rozměr navíc jim přece jen trošku schází.

Pokud jsem v úvodu odkazoval na fakt, že Obereg pokračují tam, kde minule skončili, můžu bez rozpaků použít rezultát z minulého kola - přirozeně zpěvná melodická muzika, upřímnost, nenásilně jemné brnkání na strunu národní hrdosti a úcty k naší historii. Jen mě „Procitnutí“ bere ještě o kus silněji, než se to podařilo albu „Po stopách předků“.

Savapip             


obereg.cz

YouTube ukázka - Sámo

Seznam skladeb:
1. Jho
2. Čarodějka
3. Sámo
4. Rukopis
5. Dvaadvacet
6. Blaničtí
7. Perunova armáda
8. Vítězná

Sestava:
Vít Kornhäuser - zpěv
Jan Gožďál - kytara
František Dohnálek - kytara
Břetislav Obr - baskytara
Hana Juříková - flétny
Petr Hladík - bicí

Rok vydání: 2020
Čas: 33:19
Země: Česká republika

Diskografie:
2017 – Po stopách předků
2020 – Procitnutí

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 03.06.2020
Přečteno: 1252x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 0.35965 sekund.