26.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

1126x

MIDNITE CITY - Itch You Can`t Scratch

Z britských Midnite City se pomalu, ale jistě začíná stávat jistota a jedna z nejzářivějších nových kapel na současném hairmetalovém nebi. Během pětileté existence přicházejí už s třetí studiovou deskou, která znovu dokumentuje jejich vývoj. Kapela je v podstatě ještě mladá, přestože ji tvoří ostřílení hudebníci, kterým dominuje frontman Rob Wylde dnes takřka nečinných welšských hairmetalistů Tigertailz a bubeník Paul Newdeck, známý ze spolupráce s bývalým zpěvákem Iron Maiden Paulem Di`Annem. I přesto, že spolu tito muzikanti hrají jen krátce, dokáží produkovat vyspělou hudbu, která má navíc čím dál větší hitové ambice a vykazuje známky vzestupné kvality.

Když Midnite City vydali před čtyřmi roky bezejmennou debutovou desku, byli označováni za ambiciózní kapelu, která hraje příjemný hair metal s vlivy AOR a klasického hrad rocku. Už debut ukázal, že v kapele dřímá potenciál, jenž Wylde nemohl zúročit v řadách Tigertailz, kteří se marně snažili poslední léta navázat na skvělé desky „Bezerk“ nebo „Wazbones“. Debutová deska udělala kapele slušné jméno, ale až „There Goes To Neighbourhood“ skutečně potvrdilo, že naděje do Midnite City vkládané rozhodně nezůstanou promarněné. Na druhém albu se pětice vyprofilovala do podoby, která odhodila vlivy hard rocku a AOR a nabídla plnokrevný hair metal současného střihu. Vlivy Poison, původních Bon Jovi nebo Danger Danger byly najednou více citelné a kapela je navíc obalila svým originálním balením, které zahrnuje především specifickou práci s melodiemi, jež Midnite City odlišuje od svých vzorů.

„Itch You Can`t Scratch“ jde v tomto ohledu ještě dál a přestože Midnite City svůj výraz na novince nemění, skladatelsky je letošní počin tím pravděpodobně nejdotaženějším. Z desky je cítit nadhled i sehranost celého týmu, což kapelu povyšuje na další úrovňový stupínek. Navíc skladatelský rukopis natolik vstřebal formulku na hity, že jimi „Itch You Can`t Scratch“ doslova přetéká. Možná jsou místy trochu předvídatelné, ale i tak je lze označit za plně funkční. Midnite City jsou v nich plni energie, zdravého sexismu a pozitivní nálady, až se po několikerém poslechu začne tato deska stávat až návykovou záležitostí. To je její největší přednost, na první poslech album zní sice dobře, ale až při podrobnějším zkoumání se vynořují skutečně hitové prvky, odkrývající sílu jednotlivých skladeb.

Energie prýští už z otvíráku „Crawlin` In The Dirt“, v němž uvolněnou atmosféru ještě umocňují decentně použité dechy. Ty jsou silnou stránkou také skladby „Blame It On Your Lovin`“, kterou charakterizuje i temná atmosféra, což je u Midnite City věc docela nezvyklá. Drtivá většina skladeb se totiž odehrává v prosluněné, plážové atmosféře, až se člověku nechce ani věřit, že album vznikalo v deštivé Velké Británii a ne poblíž Malibu či Venice Beach. Vždyť si poslechněte „I Don`t Need Another Heartache“, „Fire Inside“, „Chance Of A Lifetime“ nebo prvotřídní baladu „If It`s Over“ a zjistíte, že tahle hudba může plně definovat hairmetalovou škatulkou současnosti. Hraje si sice na retro osmdesátých let, ovšem balení, v jakém svou tvorbu Midnite City předkládají, je plně o potřebách roku 2021.

Můžeme tak mluvit o takřka dokonalé žánrové desce. Midnite City na ní mohou stylovým fanouškům plně nahradit dávné vzory, které už řadu let mlčí (Poison, Danger Danger) nebo zběhli od svého stylu, který jim zajistil největší renomé (Bon Jovi, Warrant). Můžeme ale také mluvit o nejlepším albu, které tato kapela dosud vydala a „Itch You Can`t Scratch“ je proto příslibem, že od Wyldea a spol. bychom se v budoucnu mohli ještě dočkat velkých věcí.

FB MIDNITE CITY

YouTube ukázka - Crawlin` In The Dirt

1. Crawlin` In The Dirt