Sestava, jež nahrála album "The Triumph Of Steel", neměla dlouhého trvání. V roce 1994 kapelu opustil jak bubeník Rhino, tak kytarista David Shankle. Sehnat nové spoluhráče nedalo dvojici DeMaio/Adams velkou práci. Na bicí stoličku usedl navrátilec Scott Columbus a kytarový post obsadil Karl Logan (vlastním jménem Karl Mojaleski). S ním se kapelník DeMaio seznámil v podstatě náhodou na jedné čerpací stanici. Jejich debatování o motorkách a rockové muzice nakonec vyústilo v Loganovo angažmá v Manowar. Tím vznikla sestava, která vešla do historie kapely jako nejdéle fungující (čtveřice spolu hrála až do roku 2008, kdy formaci kvůli psychickým problémům opustil bubeník Scott Columbus, který o tři roky později ukončil svůj život sebevraždou).
Čtyřleté čekání na nové album se Manowar snažili ukrátit fanouškům vydáním bestofky "The Hell Of Steel", která spatřila světlo světa v květnu 1994. Byla to zároveň poslední nahrávka vycházející u labelu Atlantic Records. O dva roky později byla již na světě osmá řadová deska Králů metalu s názvem "Louder Than Hell", jež vznikala pod patronátem Geffen Records. Název alba pravděpodobně poukazuje na fakt, že Manowar pro sebe znovu urvali titul "nejhlasitěji hrající kapela na světě", o který se pár let přetahovali s kolegy z Motörhead.
"Louder Than Hell" představuje naprosto typickou desku Manowar. Kapela moc dobře věděla, v čem spočívá její síla a dokázala to šikovně zúročit. Rezignovala na všelijaké experimenty a svým posluchačům naservírovala přesně to, co mají rádi, tedy přímočarý a pěkně syrový heavy metal se silnými refrény a texty plnými patosu, jak se na Manowar sluší a patří. Oproti dvěma předchozím deskám ubrala na pompéznosti. Nahrávka má svoji povahou blízko k albu "Fighting The World", ale jeho kvalit nedosahuje.
Jediný moment, kdy americká čtveřice vybočí ze zajetých kolejí, představuje téměř desetiminutová atmosférická instrumentálka "Today Is A Good Day To Die". Ve zbytku alba Manowar vaří již z důvěrně známých ingrediencí. Dojde na ódy na heavy metal ("Brothers Of Metal Pt. 1", "The Gods Made Heavy Metal"), speed metalové kvapíky ("Outlaw", "The Power"), podmanivou baladu ("Courage") i na nepostradatelnou sólovačku ("My Spirit Lives On"). Nejpovedenější momenty kolekce představují singlovky "Return of the Warlord" a "Number 1", jež zaujmou refrény s mimořádně chytlavými vokálními linkami. Eric Adams zde odvedl skvělou práci.
"Louder than Hell" přináší kvalitativně vyrovnaný materiál, kde není prostor pro žádnou vatu (snad jen "Today Is A Good Day To Die" mohla být o pár minut kratší). Na druhou stranu chybí zde nějaký opravdu silný hit či výrazný okamžik, který by posluchače posadil na zadek. V rámci diskografie kapely plní "Louder Than Hell" funkci typické desky Manowar, kde je vše na svém místě.
|