Může být jedna skladba na pětipoložkovém EP důvodem k tomu, aby zarytí optimisté doufali, že bude ještě někdy lépe? To, že Manowar mají v posledních (mnoha) letech docela divné nápady, na to už si jejich fanoušci asi zvykli. Snaha o megalomanství a opulentnost je už dávno svedla z cesty od pompézně pojatého siláckého metalu plného póz do podivných rádoby výpravných a umělecky hodnotných sfér. Je to dvacet let, co z nich vypadlo poslední záživné studiové album, ale v dílně Joeyho DeMaia a Erica Adamse (kterým poslední dobou dělá dost problém stabilizovat sestavu) se zjevně zase začíná něco kout.
Jak je u Manowar zvykem, známý příběh o Odysseově cestě pojímají velikášsky – Joey De Maio mluvil o zárodku v podobě desetiminutové skladby „The Revenge Of Odysseus“, o nápadu využít na albu řečtinu, o odvážném posunu v souvislosti s využitím starořečtiny, o využití známých řeckých herců v roli vypravěčů, a shrnul to do lakonického (a vlastně očekávatelného) závěru –„ … a bylo to prostě větší a větší…. Snad aby navodili pro budoucí album a všechny ostatní aktivity kapely dostatečné entrée, vydali Manowar EP s alarmujícím názvem „Highlights From The Revenge Of Odysseus“. Necelá čtvrthodinka, kterou Manowar nabízejí v digitální podobě je s ohledem na použití pojmu „highlights“ další prapodivnou kulkou do vlastního kolene.
V takto útržkovitém pojetí docenit sílu úvodního atmosférického motivu, či výkony vypravěčů je v podstatě nemožné, takže zbývají dvě skladby. Pomalé „Where Eagles Fly“, ve které Manowar přibrali do party zpěvačku Chairu Tricarico, chybí jakýkoliv zoubek, kterými příjemné cajdáčky uměli DeMaiovci posunout do působivých balad, závěrečná „Immortal“ vaří z x-krát provařených ingrediencí, ale přece jen tohle je parketa, kde bývali Manowar nejsilnější. Bývali, „Immortal“ možná vyvolá nostalgii a vzpomínky na časy, kdy titul králové metalu měl nějaké opodstatnění. Jenže současná forma kapely i nadále budí rozpaky. Je to smutné, ale kraťas „Highlights From The Revenge Of Odysseus“ jako lákadlo, ať už by mělo být na cokoliv, prostě nefunguje.
|