Američtí Kamelot mají v zádech již více než třicet let trvající kariéru a třináct řadových desek. To je úctyhodné množství. Nové album přichází dlouhých pět let po předchozím zápisu „The Shadow Theory“. Kamelot jsou power metalovou stálicí, a i když nikdy nevydali slabou desku, poslední nahrávky trpěly určitou vyčerpaností nápadů. Každá deska měla skvělé skladby, ale jako celek si byly alba poměrně dost podobná. A to nejen hudebně, ale i podle obalů desek.
Nová nahrávka vzbuzovala otázky, zda Kamelot přijdou s něčím jiným nebo zda dojde k opakování stále stejných vzorců. Pravda je někde uprostřed. Kamelot mají svůj osobitý styl, a tak nelze čekat velké změny. Přesto je novinka „The Awakening“ lepší než několik předchůdců. Kamelot jako by s aktuální deskou načerpali novou energii a podařilo se jim složit skladby, které působí přirozeně a nenuceně, což se nedařilo na minulých albech.
Deska dostala lepší, o něco méně plastický zvuk, který vadil na „The Shadow Theory“. Kamelot jsou na novince kousavější, kytarové riffy mají velmi silný zvuk a Thomas Youngblood tentokrát měl chuť hrát tvrději. Přibylo rovněž symfoničnosti. Deska není orchestracemi přeplácaná, ale některé songy působí vskutku mohutně. Úvodní čtvrtina nahrávky je plná hitů. „The Great Divide“ je přímočará skladba, která jasně říká, že hrají Kamelot. Ještě větší paráda je „Eventide“, která vyniká ve všem. Je hitová, ale zároveň se nebojí místy přitvrdit a svou pestrostí připomene songy ze staršího období kapely. Vrchol alba s „Opus Of The Night“. což je naprosto parádní symfonický power metal plný velkoleposti, která je ukočírovaná a nikoliv přehnaná. Refrén působí poněkud známým dojmem (nelze si nevzpomenout na album „Ghost Opera“), ale vůbec to nevadí. Píseň obohacuje skvělý host, violoncellistka Tina Guo. Ta si pro sebe bere i následující skvlou první baladu desky „Midsummer´s Eve“. , první baladou desky.
„New Babylon“ kapelu opět představí v nejvelkolepějším tónu, jakého je schopna. Nabídne sbory, orchestrace a hostující Melissu Bonny. Song je skvěle vystavěný, dynamický a neustále se v něm něco děje. V závěru potěší stopa „My Pantheon (Forevermore)“, která patří k progresivnějším kouskům v repertoáru kapely. Začíná dost mile, ale pak přijde zlom a pořádně tvrdé riffy. Skladba se neustále hýbe, mění se před očima (nebo spíš ušima) a naplno drží posluchačovu pozornost. Zaskočí překvápení v podobě agresivního, téměř death metalového výpadu.
Padesát minut s „The Awakening“ uteče jak voda. Je potěšující, že se Kamelot vymanili ze stagnace a natočili energickou a svěží desku. Rovněž přitvrzení kapele sluší. „The Awakening“ je moderní symfo/power metalové album, které nastavilo laťku jiným žánrově spřízněným skupinám hodně vysoko.
|