Kdykoli se sejdou zpěvák Tom S. Englund (Evergrey) a uznávaný americký pianista Vikram Shankar (Redemption, Lux Terminus), aby spojili svou kreativitu, výsledkem je kouzlo, tvrdí Napalm Records v souvislosti s novinkovým albem „Dormant“. Určitým stínem v tomto tvrzení může být fakt, že svět Silent Skies je ve své podstatě neměnný, takže pokud vás čarování s melodiemi a křehkými emocemi neoslovilo na tři roky starém debutu „Sattelites“, loňské album „Nectar“ tento stav mohlo jen těžko změnit, stejně jako letošní zápis „Dormant“. Název alba je trochu zavádějící – skutečně není problém u téhle desky usínat, či poklimbávat, neruší, neříká si nijak násilně o pozornost, spíš jen konejší a zklidňuje. Na druhou stranu, když jí věnujete plnou pozornost, je ve správném náladovém rozpoložení naprosto naplňující.
Stačí k tomu melancholicky podmanivý Englundův hlas a nesmírně jemné Shankarovy klapky. Tahle kombinace vás spolehlivě odnese do zasněné krajiny, ve které se můžete slastně pohupovat od prvního do posledního tónu. Oduševnělá popová muzika hodně těží z občasných atmosférických smyčců, i jejich zásluhou se nejzajímavější položkou jeví „New Life“, ale vzhledem k tomu, že aktuální kolekce by se (stejně jako předchozí dvě) dala trochu ledabyle odbýt konstatováním Englung – Shankar 10x stejně a pokaždé jinak, není důležité, po které melodii primárně sáhnete. Snad jen fakt, že tomuhle křehkému světu nesvědčí žádné modernosti, stoprocentní konzistenci a celkovou příjemnost trochu naruší přes mašinky protažený Englundův hlas v „The Real Me“, nicméně i v téhle skladbě nakonec zvítězí éterický svět Silent Skies, který citlivě přibarví decentní saxofon.
Pokud může „Dormant“ přinést nějakou kontroverzi (byť do klidného světa Silent Skies tento pojem absolutně nepatří), mohou se jí stát tři výpůjčky, při nichž Silent Skies sáhli do pokladnice Iron Maiden, Bruce Springsteena a Linkin Park. Pokud nebudete mít originály aspoň maličko pod kůží, jen stěží poznáte, že základ „The Trooper“, „Dancing In The Dark“ a „Numb“ leží ve zcela jiném území, tak obratně je ústřední duo převedlo do svého světa a důkladně zjemnilo jejich dynamičtější podstatu.
Uklidňující, intimní, dojemné album, které představuje Toma S. Englunda (Evergrey) a Vikrama Shankara jako totální snílky a hudební estéty. Nádech něčeho neprozkoumaného už na „Dormant“ nenajdete, ale fakt, že Silent Skies zůstávají působivými kouzelníky s emocemi, se nemění.
|