Ačkoli jméno Magic Kingdom zvoní v uších fanoušků neoklasického power metalu výrazným tónem, je nutné si přiznat, že parta kolem belgického virtuóza Dušana Petrossiho nevydala pořádně našlapané album už nějakých čtrnáct let (počítáno od výlisku "Symphony of War"). Následující dvě desky jako by kapela odehrála na půl plynu, navíc si pánové ani v jednom případě nebyli schopni ohlídat zvukovou produkci. O to zajímavější bylo sledovat, jak dopadne novinka "Blaze of Rage", která vyšla v prosinci letošního roku.
Když malé dítě udělá chybu, která je evidentně v jeho neprospěch, sekne se přes prsty, aby svůj omyl pochopilo. Belgickému hudebníkovi tento obrazný výchovný políček evidentně nemá kdo udělit, a tak k žádnému posunu nedošlo ani v roce 2024. Nahrávka začíná nevýraznou (bezmála) desetiminutovou skladbou, jež posluchače místo příjemného natěšení spíše rozladí. Navzdory přehršle motivů (včetně symfonického speedu, thrashe a blast beatů) působí úvodní kompozice bezzubě, potenciálně slibné nápady rychle ztrácí sílu, zpěvák Michael Vescera není úplně precizní, a k tomu všemu album opětovně sužuje špatná zvuková produkce.
A to není dobré, jelikož jsou tím nenávratně poznamenány i všechny dobré motivy, kterých ve skutečnosti není málo. Kupříkladu temné pochodovky "Undead at the Gates" a "Frozen Realm of Death" potvrzují, že v Dušanovi stále dřímá nemalá autorská potence. Nádherně působí závěrečná sekvence "Bells of Triumph", a nikoho zaručeně nepohorší balada "Lonely in the Universe". Díky podobným momentům by člověk chtěl být velkorysejší, jenže to by v tracklistu nesměla figurovat litanie "The Great Retribution / Metallic Tragedy Chapter 3", která veškeré myšlenky na lepší hodnocení zabíjí stylem KO.
V pořadí druhá devítiminutovka začíná nezáživnou instrumentální plochou, po níž následuje neúspěšný pokus o epické drama s neuvěřitelně zpackanými vokály. Příšernost na n-tou. Těmito kompozičními propady je belgický autor nechvalně známý, v tomto případě je to ale stejně jedno, jelikož nejde o škaredou pihu na krásném albu, ale "pouze" o škaredou pihu na tuctové a do propadliště metalových dějin mířící desce.
|