SWALLOW THE SUN - Shining
Po zveřejnění prvního singlu a obalu desky jsem...

UNTO OTHERS - Never, Neverland
Skvělý album, spadající do letošního top 3, spolu...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Jo jo, to vím. To všude vytruboval Dan Krob,...

SLADE - Whatever Happened To Slade
Desku mám rád.Nejsou tam asi hity na první dobrou...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Hellhammer díky za objasnění. Tahle informace mě...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Brichta měl původně otextovat píseň Vzdálená od...

RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku Texty – ano, či ne?


Hudba > Texty - Svářeč

Pro mě je určitě primární hudbu. Klidně si užiju i píseň, ačkoliv o jejím textu nemám ani potuchy (ale tak u anglických aspoň ten základní smysl pochytím i z poslechu). Ale zase určitě si texty vždycky vyhledám a pak, když už ten text znám, tak si tu píseň vychutnám o to víc (pokud je text kvalitní).

7. 10. 2012 20:49

- Pavel

když si chci zakoupit originální cd, tak chci dostat něco víc, než můžu dostat stažením alba z internetu. a čtyřstránkový booklet jen s obalem a fotkou kapely mi to nedá, potom (mimo podpoření kapely koupí nosiče) nemám ke koupi důvod. Takže texty stoprocentně ano!

6. 10. 2012 10:44

- GNT

Omlouvám se všem, které jsem nechtěně a netušeně urazil. Vždy jsem se domníval, že se vyjadřuji slušně a neútočně (nějaká zabarvenější a silnější slova se snad dají v rámci prezentovaného názoru tolerovat). Nikdy jsem se v životě necítil nad někoho nadřazený, spíše naopak. A osobně proti Tobě, Tassadare, jsem snad nic nenapsal. Možná jsem "urazil" nějaké anonymní kritiky (nikoho jsem nejmenoval a ani jsem v tu chvíli nikoho konkretně neměl na mysli). Vždy se snažím vysvětlit, proč zastávám nějaký třeba i velmi kontroverzní názor, někdy také popíšu cestu, po níž jsem k němu "došel". A ještě podotýkám: nemám pravdu, to bych se nikdy neodvážil tvdit, mám jen názor, za kterým si v danou chvíli stojím (je možné, že ho časem změním, už se to stalo vícekrát).

22. 01. 2010 6:48

- Tassadar

2Pagan: Omlouvám se, pokud to vyznělo útočně, ale naprosto stejně na mě působily "nenápadné narážky" gnt, prostě jsem to musel napsat. Příště si dám na formu větší pozor. 2GNT: Abych se opravil, neštve mě tvůj názor, ale jeho podání. Když z příspěvku doslova odkapává pocit nadřazenosti stylu "já mám pravdu a vy jste volové", rozčílí mě to. S nikým se hádat nechci, ale nechat se urážet taky ne.) A ve tvých příspěvcích ty urážky a aroganci cítím.

21. 01. 2010 19:37

- Pagan

To Tassadar: zrovna když jsem si liboval, že zdejší debaty dostávají konečně slušný a věcný ráz, musíš si do někoho rýpnout a situaci zase trochu rozhodit. Když se Ti něčí názor nelíbí, je to naprosto v poho, ale dá se to vyjádřit i jinak, s respektem.

20. 01. 2010 12:25

- GNT

Ano nemám rád poezii, nikdy jsem se s tím netajil (podotýkám, že do veršování trochu fušuji, protože mám jakýsi pochybný talent na psaní nechutných pamfletů k různým 50,60-tinám a lidé to po mně žádají), básně jsem nikdy nečetl a nerad jsem se je škole učil nazpaměť. Jak už jsem psal, české kapely neposlouchám (výjimkou jsou ty, které zpívají anglicky, např. Symphonity), takže úroveň jejich textů nemusím hodnotit. V životě jsem nikomu nenapsal, že mi nějaký názor přijde hloupý. Názor může být neinformovaný či nepodložený nebo nekriticky přejatý. Kinga Diamonda jsem měl také rád. jeho hudba, hlavně ta z prvních alb, mi přišla úžasná a vůbec mi nevadilo, že jsem nevěděl, v lepším případě jen tušil, o čem zpívá. Jak už jsem napsal, jsem schopen si vytvořit vlastni asociaci, kterou si ke konkrétní hudbě přidám (a myslím, že je toho schopen každý). Končím tím, že i když s někým nesouhlasím, nepovažuji ho proto za hlupáka či nějakého škůdce. A nebojím se jít se svým názorem na trh, i když vím, že je kontroverzní a že většina lidí si myslí něco jiného (nebo na věc nemá názor žádný).

20. 01. 2010 8:25

- GNT

Tassadar: upřímně prohlašuji, že ji mi naprosto jedno, jestli mé názory někoho štvou nebo ne. Upřednostňování textů před hudbou jsem si dost užil před r. 1989. Když to hodně zjednoduším, je opravdu jedno, co si zpěvák v angličtině či španělštině (pár kapel v ní zpívá) ječí. Hudba samotná mi napoví, o čem asi může být, k jaké náladě se hodí (text může být o čemkoli a s náladou té či oné skladby nemusí - podle mě samozřejmě - vůbec souviset), já si k dané hudbě dosadím svůj příběh, svou asociaci (někdy se řídím názvem skladby, ten mi kolikrát může v hlavě při poslechu spustit nějaké obrazy, představy).

20. 01. 2010 8:07

- Tassadar

Upřímně prohlásím, že názory GNT mě začínají někonečně štvát. "Správný zpěvák je jen ten, co se s masochistickým potěšením tahá za koule a ječí, na tom, co to vlastně ječí už vůbec nezáleží, hlavně, že to má pozitivní melodii. Všechno ostatní je špatně a ti, které zajímají texty, by se měli vybodnout na hudbu a číst básničky." A to, prosím, mám speed dost rád. Ale to jen tak na okraj. Ztotožnuji se s názorem anonima a taky mě těší zmínění Kinga Diamonda /na kterého jsem pohříchu zapomněl/, tam je kombinace úžasné hudby s úžasnými texty asi nejmarkantnější:) nehledě na to, že kdybych nevěděl, že King musí hlasově předvádět různé postavy příběhu, asi bych mu tu jeho kvílení neodpustil:)

19. 01. 2010 21:02

- Anonim

Názor "že text je jen podřadná složka písně sloužící jako nástroj pro zpěváka" mi přijde naprosto hloupý. Text je snad stejně důležitý jako melodie. Navíc text vyjadřuje názor, emoce, celkovou náladu skladby a předevšim od textu skladby je odvozen název celé písně. Navíc napsat kvalitní text je zhruba stejně náročné jako napsat dobrou melodii. U zahraničních kapel mi špatný texty nevadí, i když jim občas i rozumím, snažím se je nevnímat (fakt úplně ubohý texty maji např.: Manowar). Ale u česky zpívajících kapel jsou pro mě texty jedním z hlavních kritérií kvality. Když si mám vybrat mezi dvěma stejně hrajícíma kapelama, upřednostním tu, která má lepší texty (např.: Kabát před Harlejem, Tři sestry před Zvlášńý školou, Alkehol před Aušusem, Totální nasazení před Jaksi Taksi atd.) Zejména ten poslední příklad mluví za vše. Jděte se někdy podívat jaká skupina posluchačů chodí na Jaksi Taksi a jaká na Totáče (naprosto odlišné publikum), i přitom jsou to po hudební stránce stejně hrající kapely.

19. 01. 2010 19:52

- GNT

U nás se textům hlavně v odborné veřejnosti přisuzuje až moc velká důležitost. Kapely typu Kryštof vlastně ani na ničem jiném nestojí, hudební složka jejich tvorby je pro mě (a věřím že i pro jiné) velmi nezáživná, takže člověk spíše vnímá text než muziku a v tu chvíli mě to dorazí úplně, Renomovaný kritik u toho ovšem hýká blahem, snad prožívá i orgasmus a "tak nějak málo tančí".

19. 01. 2010 12:34

Taky k textům - mot

Vesměs se ztotožňuju s překvapivě většinovým názorem. Text považuji jen za doplněk dobré hudby. Dokážu být velkým fanouškem Kinga Diamonda, kde je příběh sakra důležitý, ale i bez porozumění (a já fakt nerozumím) je to skvělé. Blbý text opravdu dokáže sebelepší skladbu akorát zabít, naštěstí takových ubývá.

19. 01. 2010 11:23

- GNT

Samozřejmě je lepší, když jsou texty dobré, zajímavé či alespoň nerušící. Také nemusím instrumentálky. Text hraje primární roli u nějakého brumly, který se o zpěv často jen zoufale pokouší, tam je vlastně jediná šance takového umělce zaujmout textem - u ječícího výškaře, který potřebuje dlouhé samohlásky, není text zas tak důležitý. A protože se bavíme o hudbě a ne o recitační soutěži typu Puškinův památník, tak dávám přednost skutečným zpěvákům s velkým rozsahem. Pro mě osobně je fakt, že nerozumím anglickému textu (mluvenému, zpívanému, v písemné formě si to nějak přelouskám) jen plus, dává to prostor mé fantazii, zvláště při poslechu do sluchátek v nejčernější noci. Kdo jde primárně po textu, tomu až tolik o hudbu nejde - možná by bylo lepší, kdy by si četl básničky nebo se zajímal o melodrama. A když už text, tak preferuji nějaký historický (s trochou přemáhání i fantasy) příběh, něco epického, hrdinského (jen ne prosím typu textů Manowarů a jim podobných - zaujaly mě např. texty na posledním Falconeru, které se vztahovaly ke středověku), nemusím rádoby srandičky, ulítlosti a drásání umělcova nitra.

19. 01. 2010 6:52

- Martin

Pripojím sa skôr k názoru "hudba nad texty" lebo ak sú dobré texty a špatná hudba, je to nanič celé, ale ak hudobná zložka funguje, dobrý zamyslenia hodný text určite nie je na škodu, obzvlášť keď ide o nejaký zmysluplný dej ako v prípade spomenutého Ayreon

18. 01. 2010 21:19

- Tassadar

K dobré písničce patří dobrý text, nikdy jsem moc nemusel instrumentálky.) A kapely jako Opeth jsou schopny vyplodit tak geniální texty, až zůstane rozum stát.. nehledě, že bez svých textů by se některé skladby nikdy nestaly kultovní /vemte si třeba I want out od hells/. Já si bez znalosti textu nikdy nedokáži písničku pořádně užit, takže ano, pro mě jsou texty velice důležité.. minimálně stejně, jako kytara:)

18. 01. 2010 18:24

- Venca Votruba

Já zase jeho úspěch chápu. Je to jedna z nejosobitějších záležitostí u nás. A ano, myslím i v Orlíku, protože po zahození předsudků musí člověk uznat, že některé texty platí ještě dneska. A tím samozřejmě nemyslím Bílou ligu ani Bílého jezdce :-)

18. 01. 2010 15:39

- GNT

Český kapely prakticky neposlouchám, takže mi nehrozí žádná újma ze špatného textu. Text má sloužit hudbě, nikoliv naopak, jak to u některých ceněných umělců často vidíme. Nikdy jsem nečetl poezii, vlastně ji nemám rád, proto je můj vztah k textům poněkud odtažitý. Nemám ve sbírce CD, kde by v bookletu chyběly texty (občas se to objeví v prvních či levnějších edicích starých kapel, když se jejich alba převáděla na CD, tam byly booklety šizené. Úspěch Landy jsem nikdy napochopil, jeho hlasový rozsah je nula nula prd. Ale jsou lidé, které prvotně osloví vtipný, uplakaný či vulgární text, na melodii v tom případě vůbec nehledí. Já hledím na melodii vždy, nějaké brumlání, mumlání, recitování a řvaní mě neuspokojí, od toho jdu dál, byť by tu byly vynikající texty (což při veškeré své sečtělosti nejsem schopen posoudit, to nechávám těm, kdo poznají hudbu kvalitní, nekvalitní, nízkou či pro intelektuály - vždyť to, co někdo může považovat za póvl, může být v rámci svého žánru absolutní špičkou).

18. 01. 2010 14:04

- Pagan

Myslíš Landu v Orlíku? :-) Pro mě jsou masakr texty MESHUGGAH!

18. 01. 2010 13:43

- Venca Votruba

Ostatně, kde by byl třeba Landa nebo XIII. století bez textů :-)

18. 01. 2010 13:29

- Ray

Souhlas s Veronikou...užiju si určitě i písničku, která se mi líbí hudebně, aniž bych vnímala text nebo když je v jazyce, který neovládám. Pokud má ale skladba krásný text, který mě nějak zasáhne, je skladba podle mě o to lepší. A kapel, které jsou v textařském řemeslu opravdu špičkové (Ayreon, Kamelot atd.) si vážím o to víc

18. 01. 2010 13:22

- Veronika

Můj skromný názor - samozřejmě, že si užiju muziku, aniž bych znala text, když se mi líbí melodie a barva hlasu. Jenže ještě víc si užiju písničku, když si potom přečtu text (při poslechu v aj ho taky moc nedávám) a zjistí, o čem to vlastně všechno je.

18. 01. 2010 13:01

1 2 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.54278 sekund.