RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku NIGHTWISH - Once


Nightwish a Epica - Svářeč

k Nightwish mám docela rozporuplný vztah. Na jednu stranu patří mezi mé oblíbené kapely, mám je rád... Ale strašně rychle se mi vždycky oposlouchají. Když jsem objevil Once, tak to totálně žral, měl jsem to za geniální album atd, po několika letech si ale sotva poslechnu třeba jednu píseň. Už mě to vůbec nebaví, nemůžu si pomoct. Podobní je to s Imaginérem, po vydání jsem se toho nemohl nabažit, dnes nuda. Nejvíc mě pořád baví Dark passion play, které mi přijde docela zbytečně shazované. Jinak byla tady řeč o Epice - to je momentálně moje nejoblíbenější kapela a nejlepší kapela v symfo metalu (můj názor). Je mi jasné že progresivita nerovná se kvalita, ale jsem rád, že se pořád najdou kapely, které se nevyvíjejí směrem ke komerční hudbě, naopak se jejich hudba stává hůře přístupnou a hlubší. Album Requiem for the Indifferent považuji za jedno z nejlepších metalových alb s ženskou zpěvačkou za poslední léta, i po roce si pořád často pouštím, což se třeba o Imaginaeru nedá říct ani náhodou.

20. 06. 2013 16:36

- Eyrekr

MARA91: Jo, s těma nápadama a zpěvěm to máme stejně.. :-)

19. 06. 2013 12:31

to Eyrekr - k Metallice - MARA 91

...jako Ride a Justice

19. 06. 2013 0:27

to Eyreker - k Metallice - MARA 91

...já mám od Metly tyhle dvě taky nejraději :-)

19. 06. 2013 0:26

to Eyrekr - MARA 91

S tou Epicou máš pravdu, že se vyvíjejí, ale podle mě špatným směrem. To že jsou progresivní z nich krále tohoto žánru neudělá, stejně tak jako Marcův řev, jasně, má to říz, to jo, ale umí to každej, slyšíš to v kdejaké skupině, není to nic vyjimečnýho. Zato v Marco v Nightwish, to je jiná liga, toho podle hlasu poznáš okamžitě. Jinak na Masters 2010 jsem byl a Tarjin koncert mě celkem nudil, byl hrozně, ale opravdu hrozně pomalej, dle můho názoru hodně špatnej výběr skladeb, mimochodem minimálně 3, nebo 4 skladby bez bicích, takže taky hodně bez života ...zároveň černá skvrna na Teranově bubenickém (jako)maratonu, který byl oceněn nobelovkou. Jinak - teďka k hudbě obecně - je nutný si uvědomit, že hudební skupina je kolektiv, musí tam dobře fungovat všechno, nejenom zpěv, zrovna Tarji zoufale schází kvalitní skladatel a někoho jako Tuomase už nikdy mít nebude, já osobně si myslím, že Tarja bez NW je horší, než NW bez Tarji ...jsem jeden z těch, kteří si víc váží těch nápadů, než toho zpěvu.

19. 06. 2013 0:25

- Eyrekr

A Black Album od Metallicy považuju za její úpadek a příklon ke komerci (ale je určitě pravda že tím přispěla k bourání škatulek atd.).. Za mě jsou top Ride the Lightning a Justice for All..

19. 06. 2013 0:12

- Eyrekr

No teda rozjelo se to tu ve velmi zajímavou diskusi.. U Epicy si dovolím nesouhlasit s tím, že se od The Divine Conspiracy nepohnuli, podle mě se pohnuli hodně, TDC bylo docela komerční album, které mě svého času hodně dostalo, narozdíl od následujících dvou.. Tam hodně zprogresivněli a jakoby "dospěli", což na první poslech znělo dost nudně, ale tyhle alba je třeba nechat dozrát.. A obzvláště poslední album považuju za hodně zajímavé, dospělé a pokrokové (a na prvních pár poslechů se mi vůbec nelíbilo a málem jsem je zavrhnul), podklad už je hodně progresivní a zároveň docela deathmetalový, nový kytarista je myslím velkým přínosem a Jansenův skřek mi nevadí dodává tomu říz :-).. Ale s Once jako špičkou můžu i souhlasit, je pravda, že ta bombastičnost a komplexnost orchestrací je špičková a "lehká komerce" tomu dodala "šťavnatost", jen se mi to fakt hodně oposlouchalo a na album už nemám prakticky nikdy chuť a když se k němu přinutím, tak mě stejně nudí.. S Elize Ryd jako skvělou vokalistkou naprosto souhlasím, sice Amaranthe moc nemusím, ale v Avalonu se pěkně vytáhla a v těch polohách ji ani nerozeznám od Sharon Den Adel (která tam má údajně někde být)+ má spoustu jiných pěkných poloh a barev, které Sharon nedokáže, opravdu tvárný hlas.. Floor je taky výborná, jak jsem viděl její první videa s Nightwish, tak mě to strašně dojalo, jakoby se napůl vrátila stará éra.. Ale postavení Angely Gossow mezi tyto vokalistky mě docela rozesmálo, nicméně je pravda že je taky výborná :-D.. Delain se též pěkně rozjíždějí, i když už docela jinak a jaksi od symfoničnosti uhnuli, ale mi se to vskutku líbí, našli si svůj vlastní styl.. No a ke zpěvačkám Simone, Sharon a spol - nikdy mi nepřišlo že by "kníkaly" nebo "mečely", ale mi už nevadí ani "popovější" hlasy (nicméně tyto hlasy mi osobně popové nepříjdou).. Tarja je samozřejmě špička, ale je tak dokonalá a oposlouchaná, že mě naživo na Masters 2010 docela nudila (možná to ale bylo únavou a bolestí zad)..

19. 06. 2013 0:07

... - MARA 91

...pardon za ty překlepy

18. 06. 2013 23:46

to Soichiro Honda - MARA 91

jako jasně u Metallicy je je tím čistým stylovým opusem Master a u Nightwish Oceanborn ...vždycky to bývají alba v začátcích, to je naprosto normální. Ale tím zlomem bylo o Matallicy černý album a u Nightwish Once, nebyly to alba křišťálově čistý, který by se měli pouštět jako názorný ukázky danýho stylu, ale byly to alba, který něco změnily, který ten žánr zpopularizovali, a díky těmto albům se plno lidí dostalo k těm stylově čistším. Prostě to byla rokle těchto desek, která vůbec nesnižuje jejich kvalitu. Jinak ještě k těm Nightwish: Pokud se nemudem bavit o zpěvu, ale o hudbě a nápadech, tak jsem pořád spokojen, jak už jsem řekl, Tuomas se snaží Nightwish prodat, ale nemůžu si pomoct, marně hledám v tomto žánru lepšího skladatele, myslím, že jeho nápady budou dělat z Nightwish vždycky nadprůměrnou skupinu.

18. 06. 2013 23:43

to MARA 91 - Soichiro Honda

veľmi trefné porovnanie s Metallicou, ale musím si rýpnuť, práve čierny album mnohí považujú za zlom kedy sa začala Metallica kurviť a za vrchol je všeobecne považovaný Master Of Puppets. Paralelu vidím aj v Nightwish, kde to od Once ide iným smerom a namiesto Masteru tu je Oceanborn.. Inak osobne mi je to tak šumafuck, nightwish nie je moja krvná skupina, Once som nežral ani v dobe vzniku nieto ešte teraz a ked, tak najradšej si vypočujem práve nasledujúci Dark Passion Play (Anette mi sedí viac ako tarja, Amaranth je lepší než Nemo, Last Of The Wilds je srdcovka a Poet And The Pendulum je to najlepšie čo Tuomas kedy vyplodil).

18. 06. 2013 23:26

- Soichiro Honda

mečení je tiež len otázka vkusu, ako som už písal preferujem skôr prirodzenejšie ženské hlasy než nejaké operné árie, takže pohyb vo výškach mi osobne ako jačanie nepripadá, ale áno to je úplne subjektívna vec, každý má právo na svoj názor. Za seba teda musím ešte do top speváčok pridať Elize Ryd, tá holka má nenormálne veľký potenciál a myslím že jej sólový album je len otázka času. Osobne si ju viem predstaviť aj v Nightwish (spolu s Alissou White Gluz túto skúsenosť už má), do ich dnešného štýlu by zapadla. Ovšem ak ostane Floor budem tiež len rád, lepšiu náhradu ťažko zoženú.

18. 06. 2013 23:08

sympho - MARA 91

Jinak pokud bych měl hledět do budoucna a zaměřit se na ty známější skupiny, tak můj tip na černýho koně jsou DELAIN ...poslední album už bylo možná příliš sladký, ale mělo nápady, pokud se budou krotit a budou mít dál nápady, můžou se vetřít mezi špičku. Nejzajimavější bude asi situace kolem Nightwish, pokud vyberou zpěvačku typu Floor (nebo pokud přímo Floor zůstane), můžou se určitě vrátit zpátky na výsluní ...komerčně na něm sice jsou, ale já to myslím nějak tak celkově. Určitě do toho může promluvit Epica, pokud se rozhoupe a odváží se něčím trošičku šokovat, nějakou změnou, nemusí to být nic velkýho. Chris z Therion prý maká na něčem velkým, podle mě Therion nikdy neudělali vyloženě špatný album, i oni můžou ještě překvapit... těžko říct, necháme se překvapit

18. 06. 2013 22:51

sympho - MARA 91

Hellhammer: No, já osobně nevím, jestli jsem na tento žánr specialista, spíš bych řekl, že ano, víc poslouchám už jen gothic rock a gothic metal, znám z toho i hodně malých a neznámých skupin napříč Evropou. Každopádně o sympho se zajímám dost a osobně si myslím, že ONCE je vrchol celého tohoto žánru, ano, Nemo je možná moc sladká skladba, ale tohle prostě bylo album dobrých kompromisů, je to album, který v mých očích ztělesňuje (aspoň v tomto žánru) to, čemu se říká ZDRAVÁ KOMERCE ...všichni mluví v superlativech o Oceanbornu a Wishmasteru, OK, já taky, ale nebýt ONCE, byl by celej tenhle žánr hodně v zadu. ONCE byl kompromis, Tuomas byť často cukruje a vyplodí nějakej ten kýč, tak prostě nápady má a na ONCE jich nahroutil hromadu, přitom je dokázal rozumně prodat. Nightwish byli najednou komerčnější, ale pořád si zachovali tvář, Emppu mezi ten symfoňák a Tarju solil jeden ostrej riff za druhým, to celý dobře nazvučený, v hodně skladbách si zazpíval i Marco ...prostě ONCE bylo pro sympho-metal tím, čím bylo černý album pro Metallicu a pro metal celkově. Prostě ideální kompromis, kterej prolomil ledy, kterej ten žánr uměl prodal, ale stále ve velmi zachovalé podobě.

18. 06. 2013 22:34

- Hellhammer

Já mám prostě rád zpěv Tarji a Floor Jansen, ostatní zpěvačky v symfometalu jsou prostě pro mě příliš "jemné" a ve výškách většinou mečí,ve snaze dostat tam dlouhé táhlé tóny a mě to pak tahá za uší a celou hudbu mi to kazí...U mě v ženském metalovém zpěvu vede Tarja,pak Floor a ještě Angela Gossow z Arch Enemy,a Alissa White Gluz z The Agonist,ale to jsou jiné kapitoly,to je death :)

18. 06. 2013 22:22

- Hellhammer

Epica je v pohodě,ale nepřijde mi zdaleka tak strhující..Opět proti Tarje,je zpěv Simone slabší,ve výškách nepřijemně mečí a je tak trochu bez výrazu..Ale jak říkám,jsem laik co se týká tohohle žánru,přesto považuju za vrchol Once,ostatní mi přijde sice dobré,ale chybu na tom najdu.Na Once hledám,i jako nezaujatý fanouškovským nadšením do tohohle žánru,chybu těžko.Je tam všechno co v takovémhle žánru chci:Rychlé věci,pomalé věci,skvělé aranže které nejsou laciné,dobrá atmosféra,výborný zvuk,chytlvé věci,výborná zpěvačka ze silným hlasem,u které nemám pocit,že zpívá pop a hlavně ve výškách NEJEČÍ jako Within Temp.,Epica,Xandria atd....Prostě je to pro mě špička.Jediná kapela co se pro mě NW a Once blíží,ale nepřekoná,jsou After Forever.

18. 06. 2013 22:17

Epica - MARA 91

Eyrekr: s Epicou je to těžký. Bylo období, kdy jsem si byl téměř jist, že právě Epica se stane no. 1 v sympho-metalu. byl rok 2007, Nightwish vydali první desku bez Tarji, nápady byly, ale nová tvář Nightwish prostě nebyla tak silná jak ta stará, mě osobně změny nevadí, mám rád, když se skupina vyvíjí, ale ato změna byla příliš velká. Naproti tomu Epica vydala The Divine Conspiracy, oproti předchozím albům vyzrálejší deska a celkově deska velmi silná ...JENŽE ...od té doby se Epica nehnula z místa, píšeš správně, že je to sympho-metal do morku kosti, ano, souhlasím ...ALE je to už 3 album naprosto to stejný, je to podstivej sympho-metal, ale už to není ničím ozvláštněný. Problém většiny známějších sympho-metalových skupin je, že hodně měknou, už to nemá ten říz, Epica má bohužel opačnej problém, kontrast Kráska x Zvíře (Simča x Mark) je super, ale já opravdu nechci poslouchat v každé skladbě, jak tam Mark krákorá a chrchlá, nejsem měkota, ale prostě mě to tam ruší, navíc to není žádný velký umění. Takže Epica je OK, v současnosti asi jedna z nejlepších sympho-melatových skupin, ale na můj vkus hodně stagnuje, možná by to chtělo jen špetku té zdravé komerce ...jen trošilililinku.

18. 06. 2013 22:16

- Eyrekr

A co třeba taková Epica? Je to symfonic do morku kostí a není to až tak kýčovité.. A mají na kontě více alb, které by mohly Once konkurovat (z hlediska symfonického metalu)..

18. 06. 2013 19:14

- Tass

Hell: Bohužel, na tuto otázku nejsem fundovaným respondentem, já symfonický metal moc neposlouchám, přijde mi to dnes již neuvěřitelně kýčovité. Ale pokud je once vrchol žánru, tak to potěš.. : ))

18. 06. 2013 18:46

- Hellhammer

Popularita a prodejnost kapely sice není ukazkou kvality (viz německý pagan metal,na fesťákách mají plno,přitom je to srágora),ale když je kapela kvalitní,je to alespoň trochu znát,když už tak v recenzích,v ohlasech fanoušků daného žánru atd.O těch kapelách co tady kolega zmínil,zkusil jsem je,:Ancient Bards jsou OK,ale je to takový vzorový trochu klišovitý model beauty and beast,nehledě na to že projev zpěvačky je hodně soft popový a ukníkaný...Kapela Dawn of Destiny je taková dobrá druhá liga s kytarovým pidlikáním,ala Rhapsody of Fire a opět z nevýraznou zpěvačkou..Sorry ale jestli tohle chtěl někdo srovnávat z NW potažmo Once,tak nezlob se ,ale to jsme každý hudebně jinde...Ono srovnávat Mercedes a Škodovku taky jde,oba vozy mají motor,volant,4 kola a sedačky,ale tím to tak končí..asi tak bych to viděl.Ale je to čistě subjektivní:)

18. 06. 2013 16:09

Once good, ale bude zpívat .. - lukáš

Once je vážně dobrá deska , samozřejmě sto lidí , sto chutí.... To Bubák : To sem nevědel. End of an eru jsem cd nesehnal. To Téma - Ale kdo bude další zpěvačka ?? Ano, koupil jsem si speciální číslo sparku o nightwish . nová zpěvačka bude floor jansen . Otázka je jak dlouho v NIghtwish vydrží.... Podle mě maximum budou tří desky, přesto si myslím že Tuomas jí za 2 roky vyhodí. Bohužel.

18. 06. 2013 14:29

1 2 3 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08913 sekund.