SWALLOW THE SUN - Shining
Po zveřejnění prvního singlu a obalu desky jsem...

UNTO OTHERS - Never, Neverland
Skvělý album, spadající do letošního top 3, spolu...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Jo jo, to vím. To všude vytruboval Dan Krob,...

SLADE - Whatever Happened To Slade
Desku mám rád.Nejsou tam asi hity na první dobrou...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Hellhammer díky za objasnění. Tahle informace mě...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Brichta měl původně otextovat píseň Vzdálená od...

RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku NIGHTWISH - Imaginaerum


- CrusT

GNT: já myslím že není, soudě dle prodejnosti a úspěchu alba :) chápu, že při desátem poslechu to může nudit, pokud to člověk neposlouchá jako podkres k práci, ovšem v takovém případě to opravdu může přeskočit... a záverečná instrumentálka je jedna z mých nejoblíbenějších na albu :)

17. 04. 2012 14:53

- GNT

CrusT: no jo, když ona ta recitovaná pasáž trvá asi 7 minut a potom následuje další několikaminutová zbytečnost v podobě orchestrálního shrnutí všech předešlých songů. Já poslouchám alba od začátku do konce a tady mám problém, posledních 10-12 minut musím jako posluchač (podotýkám jako posluchač hudby, až si budu chtít poslechnout recitaci, tak si zajdu někam do Violy) odepsat, přetrpět se to nedá, zkusil jsem to několikrát a fakt u toho nevydržím. Je to průser, na druhé straně si cením odvahy Tuomase a vydavatele s něčím takovým přijít, je to docela sebevražedný pokus.

17. 04. 2012 14:12

- CrusT

k recenzi - já teda na Imaginaerum neslyším nic, co by mělo být na minulých deskách "zapovězeno" (mluvené slovo tam vždycky bylo, folkové prvky taky, atd. atp.) a ještě k tomu mluvenému slovu v Song of Myself - to osočování Tuomase ze sebestřednosti mě už docela nudí, každý umělec přece tvoří to co chce sám, něco tím ventiluje a děla to proto, aby se to jemu líbilo (což navíc zodpovídá řečnickou otázku v úvodu recenze), tak tomu bylo u NW vždycky a nevidím důvod, proč by si nemohl zanést do písně dvouminutový proslov, nebo natočit film, když chce a sežene na to peníze. Takže tahle kritika dává asi tolik smysl, jako kdyby se mi nelíbil nějaký riff, nebo určitá pasáž v nějaké písni a sváděl bych to na manýrismus.

17. 04. 2012 13:10

- Fenris 13

Proč by to nemohla být nová generace fanoušků? Když se chytne alespoň pár duší... Já začal poslouchat metal cca v 11-12ti letech (Helloween, Running Wild apod.) a už mně to nepustilo. Teď je mi 35 a novinku NIghtwish mám ve své TOP 10 za rok 2011 po boku D. Townsenda, Solefald, Alestorm, Machine Head, Arkan, Cynic, While Heaven Wept a dalších. Pozor, netvrdím, že tato alba jsou to nejlepší co vyšlo, jen že mně i po mnoha posleších stále neskutečně baví :-)

3. 01. 2012 11:54

To sniperx10 - Anonim

Tomu se nedá řikat nová generace fanoušků. Desetiletý děti zkrátka poslouchají, to co zrovna frčí a mění svůj hudební vkus každým dnem. Za pár let si nidko z nich na nějaký Nightwish ani nevzpomene.

3. 01. 2012 8:08

- luiz

Ani se nedivím, barva hlasu a chování Annete připomíná spíše dospívající puberťačku než vyzrálou zpěvačku a nové album je téměř rockový popík. Asi už jsem na to starý, ale u mě tento krok (směřování) Nightwish budí opačné (negativní) pocity. Pro Tom z prvního příspěvku: div se jak chceš, ale je to tak, sniperx10 ti to tu právě dokázal.

2. 01. 2012 20:38

- Venca

No samo. Pro takové holčičky musí mít Anette daleko příjemnější hlas než Tarja...

2. 01. 2012 13:31

Noví fanoušci - sniperx10

Chtěl bych přispět do této diskuse trochu jinak. Nightwish neposlouchám, líbí se mi jiné metalové žánry. Nedávno mě překvapila má 10ti letá dcera, když si ve svém pokojíku hrdě vyvěsila plakát Nightwish (s Anette), hned vedle Lady Gaga a Miley Cyrus. Říkám jí: To teď posloucháš ? A ona: No jasně, to teď poslouchaj všechny holky u nás ve třídě (4. třída ZŠ) a jako důkaz vytáhla mobil v němž bylo celé nové album této skupiny. Myslím tedy, že NW se nemusí o svou budoucnost nikterak obávat, už jim vyrůstá nová generace fanoušků (fanynek). Ještě doplním, že starší songy s Tarjou jim nic neříkají, milují Anette, a tak to má asi být. Hezký den.

2. 01. 2012 12:47

- robi2

bez tarji to není Nightwish co odešla tak to stojí za hovno

29. 12. 2011 15:21

- luiz

Hezky si to shrnul, souhlasím, je to každého věc, mně to prostě nesedí, ale to je můj problém. Najdou si tím zase jiné fanoušky. Jen mě to trošku mrzí, že pomalu , ale jistě opouští svůj styl, stejně jako kdysi Blind Guardian aj., leč za ty roky asi musí hledat jiné cesty, aby neupadli do stereotypu.

18. 12. 2011 1:25

- Mousemaker

Luiz- Velky suhlas,ze styl, ktory Nightwish produkuju najviac Tarje sedel. Tuomas dokazal skvele vyuzit Tarjine silne stranky a napisat pre nu party, v ktorych mohla ukazat dostatok spevackej expresivity a vokalnej sily. Mimo Nightwish uz tak dobre neznie.Jednoducho jej citelne chyba skladatel Tuomasovho formatu. Pri vybere novej spevacky Tuomas urcite uz neuvazoval nad tym zobrat do kapely vokalistku s opernym prejavom. I na poslednych albumoch Nightwishu Tuomas nutil Tarja k viac popovejsiemu resp. civilnejsiemu vyrazu. Netreba zabudat, ze Nightwish povodne vznikli ako akusticky projekt a dovod preco zacali hrat metal bol prave ten,ze Tarjin hlas bol priliz silny pre folkovo ladene skladby. V urcitom zmysle sa Annetin hlas blizi viac k povodnej predstave Tuomasa o hlase, ktory by mal predstavovat Nightwish. Ak by Tuomas vybral nejaku dalsiu operne ladenu vokalistku posobila by len ako kopia Tarjy. Navyse Tuomasova hudba sa postupne stava coraz viac zanrove neohranicenou a preto si aj vyzaduje farebnejsii vokal, ktory sa dokaze viac prisposobit roznym naladam. Klasicky spev kladie doraz hlavne na technicku stranku veci. Pri klasickej technike sa farebne zjednocuju vsetky hlasove registre a preto operne spevacky nezneju tak farebne ako vokalistky spievajuce pop music, kde naopak sa jednotlive registre od seba vyrazne odlisuju a navyse pri tomto type spevu sa viac dokaze zvyraznit individualita prejavu. Pouzivanie klasickeho spevu v metale sa postupne stalo velkym klise a vzniklo vela Nightwish kopirujucich kapiel s vokalistkami znejucimi doslova ako slabsie kopie Tarjy. Jednoducho Tuomas chcel nieco ine.Chcel hlas, s ktorym by mohol robit rozne odlisne veci. Hlas, ktory by neznel ako Tarja a s ktorym by mohol obohatit muziku jeho kapely o mnozstvo novych emocii. Znovu opakujem- to ze sa ti nepaci Anette je uplne ok. Ak som sa ta dotkol,tym ze som ta oznacil za tarjofila, tak potom sa omluvam. Ja len nedokazem pochopit tu neustale ostru averziu voci Anette. Ak by skutocne mala nejaky hnusny, neprijemny hlas,tak by to bolo o inom, ale typ jej hlasu resp. farba je v zasade velmi pekna. Jej hlas by sa typovo dal zaradit niekde medzi sladke lyricke hlasy akymi disponuju napr. Sharon den adel alebo Anneke van Giesbergen, cize medzi hlasy, ktore vseobecne byvaju v hudbe povazovane sa krasne a "anjelske". Ano, chyba jej Tarjina sila a osobitost,ale jednoducho to dokaze vynahradit inymi kvalitami. Jednoducho toto vsetko je len o subjektivnom vnimani hudby.

17. 12. 2011 23:50

- luiz

Co to tady meleš? Přečti si pořádně co jsem napsal, Tuomase nazývám mistrem a má můj velký obdiv. Těžko se najde v dnešní době borec, co složil tolik hitů, takže se uklidni. Jen mi do kapely kalibru Nightwish Anette prostě nesedí, toť vše. Pro mousemakera: jestli si tím tarjafilem myslel mě, tak se pleteš. Nevážila si kam ji spojení s Nightwish vyneslo tak ať jde do háje. Myslím, že styl jejího zpěvu prostě Nightwish seděl a měli tudíž vybrat jí podobnou, to je vše o čem tady celou dobu diskutuji.

17. 12. 2011 23:13

- Lars Larsen

Kouká,že jste tady všichni odborníci s absolutním sluchem a Holopainen je u vás nejspíš borec,kterej tomu taky nerozumí,když z tolika zájemců vybral Anette.Nechte toho!!!Hlavně LUIZ.Až dokážeš to co Tuomas,nebo Anette,tak pak můžeš remcat.Nejsem nijak zvlášt velkej fanoušek Nightwish,ale dobře rozumím tomu,co ta kapela dokázala a ještě dokáže.

17. 12. 2011 22:31

- Mousemaker

Ja sa este stale musim pozastavovat nad tym, ako sa neustale musi riesit Anettin zivy prejav a jak vzdy nenechaju tarjofily na nej ani jednu nitku suchu. Ved je predsa tolko horsich resp. horsie nazivo spievajucich spevakov ako Anette. Taky Tobias Sammet ma tiez casto nie zrovna svoje dni, ked ma spievat nazivo. A aby sme teda zostali pri spevackach, tak skuste si vypocut taku Amy lee nazivo a taka Simone Simmons ma tiez dost nevyrovnany prejav. Teraz netvrdim,ze tito vokalisti su zli.Vobec.Osobne mam Simone Simmons a Amy tiez rad, ale stojim si za tym,ze ich prejav na zivo je horsi ako Anettin.Nedavno som videl nejake videa z poslednych koncertov Whitney Houston, kedysi povazovanej za mozno najlepsiu soulovu vokalistku na svete. Des a hroza- nic ine k tomu nemozem napisat. A to tu spominam spevakov, ktory spievaju vlastne veci napisane priamo pre ich hlas a hlasovy rozsah. Nutit Anette spievat Tarjine skladby v povodnej tonine je podobne ako keby Tarja mala ist spievat operne arie. Treba si uvedomit, ze Tarja nie je operna spevacka a ani sa za nu nepovazuje. A nikdy operu nestudovala- jej specializacia je cirkevna hudba a na to aby mohla spievat skutocnu operu by potrebovala podstupit velmi tazky trening. Dodnes Tarja nedokaze spievat klasiku, tak aby ju bolo pocut ,bez pouzitia mikrofonu, co by kazda skutocna operna spevacka mala zvladnut. Treba si tiez uvedomit pod akym tlakom bola Anette pocas turne. Domov jej chodili vyhrazne listy od fanatickych tarjofilov a na koncertoch na nu zas mnohi tarjofily pokrikovali a vulgarne jej nadavali.Navyse rozvod a odobratie jej syna z nahradnej starostlivosti urcite neprispeli k jej psychickej pohode. Ja som zaznamenal,ze od roku 2009 sa jej zivy prejav vyrazne zlepsil a vacsinu koncertov v tomto roku odspievala na velmi slusnej urovni. Anette pomohla predovsetkym seria hlasovych lekcii od ucitelky spevu Cathrine Sandolin. Jej prejav na MOR 2009 sa zda byt skor vynimkou medzi koncertmi v tejto casti nightwish turne. Myslim,ze by bolo uz na case jednoducho pripustit, ze aj Anette ma svoje kvality a v mnohych ohladoch dokaze Tarju i zatienit. Cele je to len o subjektivnych pocitoch posluchacov. Ja napriklad tiez neznesem hlas Roba Halforda avsak to nic nemeni na tom,ze je to vyborny spevak.

16. 12. 2011 19:34

- lukáš

to ov42: MIluju s Annetou koncert z Wackenu 2008. Kde začli písní BYe ,bye beatiful a pro mě osobně to je top s Annete. Když přijde na řadu, na ttomto koncertě píseň Dark chest of wonder, tak upřímně Annete lituju, protože to opření do refrénu , to je nea metál. A to úsilí.Uff.Je mi naprosto jasné, proč Annete v jednu chvíli , zhruba za rok opustila s brekem svůj vlastní koncert. Ztesk po domově, ale hlavně to strašné usílí, si vzalo prostě svou daň. Ano, Tuomas chtěl něco jinýho, ovšem to že Annete doslova do píśmene "trpí" ve starých písní mě pěkně sere!! J8 Annete moc držím v těch starých písní nihgtwish palce a naprosto mi to připomíná éru Blazeho s Maiden, opět neskutečné úsilí, když "odešel" z Maiden byl s hlasem i psychikou v hajzlu.

16. 12. 2011 19:19

- ov42

Právě on Tuomas bral Anette zjevně především kvůli budoucnosti kapely. S těmi staršími songy vždy asi bude trochu problém, když je mají fanoušci naposlouchané s hlasem úplně jiným. Ale jednu radu bych měl. Neřešte přehráváním koncertních záznamů, kde jakej tón ze starší tvorby s Tarjou dala Anette jinak a vyražte na živej koncert, v tý chvíli vás unese živá kapela a na nic takovýho myslet nebudete. Vím to z vlastní zkušenosti. Snad ani jednou jsem si na Tarju během koncertu nevzponměl

16. 12. 2011 18:35

Annete je na rock , ne nightwi - lukáš

to Luiz: Annetin hlas není od přírody dělaný na NIghtwish písně zpívané Tarjou. Už na Dark passion play jsou její party napsané snad o oktávu níž. Imagenariem snad ještě níže atam konečně její hlas skvěle zapadne!!. Když Maiden představili na live koncertech Blayze , tak se mnoho fanouškům co zažili Bruce chtělo zvracet. Od doby co je Blaze na solové dráze a nemusí !! zpívat ty extrémně těžké pasáže, si hlas přizpůsobil svému pojetí.A hle - Fanoušci ho milují a mnoho lidí řííká, že takovej hlas ještě neslyšeli. Trochu na hlavu nemyslíš???!!! A přesně kdyby Annete nezpívala Wishmaster, či DArk chest of wonder máš jí i ty za bohyni. Tuomas nechtěl "klon" Tarjina zpěvu , ale v tom případě A nettě hodně uškodil, když musí a do budoucnosti bude muset zpívat písně z Tarjini ery.

16. 12. 2011 16:17

- luiz

Myslel jsem samozřejmě s názorem Mousemakera :-)

16. 12. 2011 9:17

- luiz

S tvým názorem souhlasím, ale mně vůbec nejde o zabarvení hlasu, mně jde o to, že v některých pasážích nebyla schopna vůbec udržet tóninu a byla úplně mimo. Byl jsem na koncertu Nightwish jak s Tarjou, tak s Anette a objektivně musím říct, že Tarja narozdíl od Anette celý koncert zazpívala téměř jako na řadovém albu. To se o Anette rozhodně říct nedá. Všemožně si musí vypomáhat změnou tónu pod rouškou improvizace, protože to jinak není schopna zazpívat. Btw Nightwish byl pro mou manželku (bývalou členku žensk. sboru, tudíž o jejím hudebním sluchu nepochybuju) jednoznačně nejoblíbenější kapelou, nicméně po poslechu DPP na něj , bohužel, zcela zanevřela a poslouchá pouze starší alba (shodli jsme se, že by bylo nejlepší, kdyby celé album nazpíval Hietala. Jinak novinku jsem už dostatečně naposlouchal a za mě teda nejslabší album - 6/10. Nevím kam to až dospěje. Ale spoustě lidem se to může líbit, takže jim to neberu a tímto jsem s komentáři k tomuto albu konečně skončil :-)

16. 12. 2011 9:15

- ov42

to Luiz: Já jsem právě díky výkonu na tomhle albu pochopil, proč ji vzali. Protože ona je prostě hodně dobrá!

16. 12. 2011 9:09

<< 1 2 3 4 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.42272 sekund.