RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku PRVNÍ HOŘE - Lamento


- Venca

Empty: A ještě dodatek příteli. Zmiňoval jsi X-Core. Pro mě daleko zajímavější kapela než První Hoře. Jsem kvůli tomu špatný? Nemám právo recenzovat? Bič na mě :-)

7. 12. 2008 20:09

- Venca

Štembus: Tvůj názor mě kámo docela překvapil. Dostaneš v hospě na zadek :-)

7. 12. 2008 20:08

- Venca

Empty: Jsem rád, že píšeš pro Abyss a jsem rád, že nám tady kážeš, jací jsou Black Hill sračky a První Hoře geniální autoři. NIKDY nepochopím, jak může RECENZENT kritizovat druhýho RECENZENTA za jeho názor. Opravdu neskutečné. Black Hill také nepovažuji za nic vyjímečného, ale v žádném případě bych nenapadl člověka, který je vychválil. "Jsem hrdý, že mohu psát pro Abyss, kde jsou opravdu kvalitní recenzenti. Takovou pitomost by nikdo z nich naštěstí nezplodil." SAKRA, kolikrát jsem tohle už slyšel? :-)))

7. 12. 2008 20:07

- Štembus

Gramaticky citlivé duše prominou stylistickou a gramatickou nekvalitu předchozích plků - jako každý správný agrometla jsem právě na odchodu do hospy, tudíž duchem mimo.

7. 12. 2008 15:53

2 aa - Štembus

Musím se připojit - dát 2,5 z deseti je výsměch. (Ono teda celé bodování desek je výsměch)- Minimálně za neotřelost, nápad, pěkně produkčně dotažený zvuk i zvládnuté předěly mezi šílenými náladami (to se málokomu povede!) si zaslouží mnohem víc ocenění. Souhlas také s tím, že ani jedna z kapel, které jsi uvedl v recenzi je ve srovnání zcela mimo mísu. Co třeba takový Solefald, kua? (v klávesových linkách mnohdy jak vyšitý) Z desky mám pocity kladné, není to kapela roku, ale pro mě je to fajn. Názor ti nikdo nebere, nemusí se ti to líbit, ale takhle to smazat je blbost.

7. 12. 2008 15:50

- Empty

Dobrá, budu tedy konkrétnější. Neberme nyní v potaz hodnocení ani fakt, že autora recenze nahrávka nezaujala. Já samozřejmě všechny komentáře četl, ale nedočetl jsem se v nich zdůvodnění z mého pohledu dvou nejzásadnějších a do očí bijících nesmyslů, které jsou podložitelné dle mého názoru objektivně (stačí si poslechnout desku). Tím prvním je naprosto zcestné přirovnávání ke kapelám typu Insania, Čechomor či nedejbože Divokej Bill, se kterými naprosto zřejmě obsah "Lamenta" nemá nic společného (snad kromě toho že zpívají česky). Logické by bylo přirovnávat ke kapelám jako Už Jsme Doma nebo Psí Vojáci, či dalším českým alternativních spolkům. Právě v české alternativě totiž naprosto zřejmě leží kořeny tvorby tohoto seskupení a jen hudební ignorant může takto zásadní věc pominout a přirovnávat k naprosto nesmyslným spolkům. Nejvíce alarmující je ale tento výplod: "Texty jsou v češtině a také mne nezaujaly, cítím je jako plné standardních motivů a standardních poetických obratů, bez hlubšího sdělení" - to je naprostá urážka a holý nesmysl. Texty jsou naopak co do své formy velmi originální a neotřelé a inteligentní posluchač si v nich hlubší sdělení určitě najde. Požaduji po autorovi této recenze, aby mi jmenoval jedinou kapelu, která používá podobně "standardní" obraty a motivy. Já tedy žádnou neznám. Připomenu jen to, že Milan Urza (textař PH) je uznávaným básníkem a jeho aktuální sbírka vychází u vydavatelství Větrné Mlýny, které si potrpí na kvalitní poezii a u kterého vyšly ty nejkvalitnější poetické sbírky poslední doby. Pan Urza je velmi ceněn i literárními kritiky, kteří bývají velmi přísní a jeho texty jsou právě jednou z největších devíz PH. Já osobně se o literaturu intenzivně zajímám už takových deset let, sám tvořím poezii i prózu a pan Urza je nejen podle mě jedním z nejzajímavějších novodobých básníků u nás. Člověk ale nad jeho texty musí přemýšlet, dávat je do správného kontextu a číst mezi řádky - přesně tak by měla kvalitní poezie vypadat. To ale autorovi zřejmě jaksi nedošlo a dle mého názory textovou stránku PH zjevně nepochopil. Jak si jinak vysvětlit fakt, že třeba primitivní a bezduché texty kapely Black Hill přijímal velmi nektriticky až obdivně, přičemž zrovna v nich by se člověk nedohledal ani špetky jakéhokoliv hlubšího sdělení. Ale zábava se asi cení víc než umění, žijeme koneckonců v ČR. Až mi autor vysvětlí výše uvedené dva nejotřesnější bludy, kterých se v této "recenzi" dopustil, budu případně reagovat dál. Nyní už to pozbývá smyslu...

7. 12. 2008 11:51

- Savapip

to Empty: pročti reakce na Cyberolase i Jana Škopa..., a k přirovnání k Emperor (ale vztahuju to obecně), pokud zdůvodníš proč jakákoliv deska má pro Tebe dva a půl bodu, i když ostatní dají deset, tak je to snad lepší, než jen s ohledem na to, abych nebyl ukamenován, dát vyšší body a splnit obecně očekávaný průměr..., podle mě by hlavně o tomhle měly recenze být

7. 12. 2008 11:13

- Empty

Savapip: Já tedy nezaznamenal, že by "aa" někde zdůvodňoval nesmysly, kterých se v recenzi dopustil. A to nemluvím o tom zda se mu to líbí či ne, ale o nesmyslných přirovnáních, palbě totálně mimo co se týče oněch textů a o celkové nesmyslnosti této recenze, na které se musí shodnout snad všichni, kdo desku slyšeli. Neříkám, že nelze mít jiný názor, ale kdybych napsal recenzi kupříkladu na posledí desku EMPEROR, dal jí dva a půl bodu a nastínil bych, že je to vlastně sračka, která si jen na něco hraje, asi by mě všichni ukamenovali. Tohle je stejný případ. Reakce Jana Škopa a Cyberolase jsou naprosto pochopitelné a já bych se opravdu velmi divil, kdyby se tu objevil nějaký názor, který by s recenzentem souhlasil... Tahle recenze je směšná pitomost bez ohledu na to, v jakém magazínu vyšla, kdo jí napsal či jaký má názor.

7. 12. 2008 11:00

- Savapip

díky Empty, tvá předposlední věta konečně objasnila vše podstatné :-))), takže klidně hrdý buďžes... a klidně žij dál v tom, že nelze mít jiný názor než Tvůj či "propastní" ;-) - nicméně si zkus konečně přečíst, čím aa svůj názor zdůvodňuje...

7. 12. 2008 10:40

Dodatek - Empty

Mám jen takový malý dodatek: Milí recenzenti! Pokud budem ve svých "výtvorech" podporovat mizerné (namátkou Black Hill) či průměrné (Swordfish) kapely a ty opravdu originální, neotřelé a novátorské (PH!) budem takto hloupě a bezpředmětně ponižovat, tak se pak nesmíme divit že to s tou naší scénou tak vypadá. Pan "aa" mi dokázal, že mu chybí recenzentský nadhled když srovnám tuzemské spolky, které hodnotil příznivěji, vyjde mi jen to, že články tohoto rádobyrecenzenta nemá smysl číst, neboť nemají žádnou vypovídací hodnotu. I kdyby mě tvorba PH úplně minula, byl bych stejně nucen jako recenzent (nikoliv jako posluchač se svým vkusem) dát hodnocení nadprůměrné - Právě díky geniálním textům (autorovy texty vycházejí i knižně v básnické sbírce u jednoho z největších alternativních nakladatelství u nás - Větrné Mlýny - což snad mluví za vše), instrumentálním výkonům (ty jsou zkrátka šílené a nevyzpitatelné) a také propojení hudby s pantomimou, což dodává velmi originální punc vystoupením. Takhle bych mohl pokračovat donekočna třeba netradičním využitím akordeonu, progresivně metalovými prvky atd. PH jsou vším, jen ne podprůměrnou kapelou a pro spoustu ostatních recenzentů také žhaví kandidáti na prvenství v Břitvě 2008. Ale pan "aa" už favorita má - Jsou to přece neodolatelně skvělí Black Hill, gratuluji... Jsem hrdý, že mohu psát pro Abyss, kde jsou opravdu kvalitní recenzenti. Takovou pitomost by nikdo z nich naštěstí nezplodil...

7. 12. 2008 9:38

- Empty

Ludvajz: Ne, nestává se mi to tolik často. A dementní je především tato recenze. Když pominu fakt, že recenzent kapelu takto sepsul, poukáži znovu na holé nesmysly, které se v recenzi objevují - 1) Přirovnání ke kapelám Insania, Čechomor čo dokonce Divokej Bill - To je donebevolající HLOUPOST, stejně jako údajná přítomnost folku (Ne, nic takového tam žádný posluchač opravdu nenajde) 2) Největším nesmyslem ale je tvrzení, že kapela v textech používá standardní obraty a motivy. Četl pan recenzent ty texty vůbec? Doporučuji všem si je přečíst! Kdo má trochu rád poezii a písňové texty a zajímá se o tyto dva útvary trochu do hloubky, bude muset objektivně uznaz že právě co do formy a obratů jsou texty PH skutečně originální, ironické a filosoficky přemýšlivé. Pan "aa" je ale zřejmě vůbec nepochopil, což ho trochu trápí, takže napsal takovou snůšku nesmyslů. Hlavně že se mu líbí stupidní a nenápadité texty kapely Black Hill - Ale chápu to, na pochopení nejsou moc složité. 3) bych doplnil mizernou stylistickou úroveň, což však na tomto zinu není nic výjimečného. Minimálně v těchto třech bodech je recenze objektivně (nikoliv jen subjektivně, neboť to jsou jasné nesmysly, které musí každý soudný člověk po poslechu uznat) naprosto mizerná. Už se těším na tvou oslavnou recenzi na Kabáty, určitě dostanou 10, nebo alespň 9,5:))))

7. 12. 2008 9:25

no toto - Ludvajz

tohle je fakt zajímavá debata o hovnu, nehledě na to co kdo napsal mi připadne Empty tvoje reakce jako jeden velký blábol, navážíš se do někoho, předhazuješ mu co je lepší a co je horší, přitom sám recenze píšeš, takže nejspíš tvoje praxe je, že na tvoje články ti lidi píšou jakej si vůl, žes někoho setřel, není to dementní? A to zase dokazuje úroveň....

7. 12. 2008 4:43

Re: - (aa)

Pokud ponechám mimo diskusi "katy, kteří chtějí být zajímaví" a podobně, což není hodné reakce, tak srovnání kapel Black Hill, Swordfish a První hoře zkrátka cítíme jinak. Snad i proto, že mi nejde o to, "kolik toho kapela dokáže zahrát". Třeba i tři akordy podle mě někdy vyjádří víc než tuny třeba i muzikantsky kvalitního materiálu. Máme každý jiná kritéria. Všechny diskuse stejně většinou končí na bodě "já to tak cítím". I recenze.

6. 12. 2008 23:32

Stupidní recenze - Empty

Jako by si kapela na něco hrála? Na co si tu hraješ ty? Na pana kata? Tak sorry, ale v tomhle případě to nemá smysl, i když chápu že chceš být zajímavej. Když to porovnám třeba se Swordfish nebo úplně bezpředmětnýma Black Hill (abych se držel tvých recenzí), které si vychválil, tak tyhle kapleky sou o několik kvalitativních příček níž než PH a ani jedna z nich by nic takového zahrát ani nedokázala. To si laskavě uvědom. Jedinej, kdo si tu na něco hraje si ty...

6. 12. 2008 23:18

Re: - (aa)

Ahoj, recenze na kapely X-Core ani Krleš jsem nepsal, takže nemá smysl, abys je srovnával s mou recenzí. Text jsem promyslel, neodflákl a prožil a nepovažuji jej za výlev, narozdíl od nepodepsaného textu, na který reaguji. Aktuální album Prvního hoře na mne bohužel působí neupřímně (hudebně i textově), jako by si kapela na něco hrála, proto tak nízké hodnocení.

6. 12. 2008 22:55

Stupidní recenze - Empty

Ať se na mě autor nezlobí, ale tato recenze je naprosto stupidní a především úplně mimo. Musím se jen smát, když tu dostávají nadprůměrná hodnocení takové voloviny jako Krleš či X Core a opravdu kvalitní a svébytné kapele tu dá nějaký Lojza 2,5 a ještě se ohání úplnmě nesmyslnými přirovnávání k Insanii, Čechomor či snad dokonce Divokej Bill??? Kde, panáčku??? Asi si poslouchal jiné album, nebo zkrátka vůbec nemáš přehled. Žádnou z těchto kapel rozhodně PH nepřipomínají ani náhodou. Ale největší kravina je tvrzení, že texty jsou plné standardních motivů a obratů. Tak to je blábol naprosto mimo. Texty PH jsou naopak velmi neobvyklé co do své formy a já bych opravdu rád věděl, která jiná kapela tyto \\\"standardní\\\" motivy a obraty používá též. Já žádnou neznám. Pan Urza je uznávaný básník s velmi specifickým rukopisem, ale to ty asi těžko poznáš či pochopíš, pravděpodobně si desce nevěnoval více než jeden poslech. Kapele PH bych umístění odkazu na tuto recenzi rozhodně nedoporučil, neboť je to jeden velký amatérský blábol a jako takový by neměl mít pro kapelu žádnou váhu a pro fanoušky originální a neotřelé hudby žádnou vypovídací hodnotu. Takže recenzentovi dávám 0%, kapele držím palce a modlím se, aby podobných uskupení bylo na české scéně více a aby ignorovaly výlevy takovýchto rádobyrecenzentů...

6. 12. 2008 19:36

- Cyberolas

Koukám, že kapela První hoře tady aspoň rozpoutala pěknou diskusi, asi na té kapele opravdu něco bude, to se jen tak nějakým speed metalistům nepodařilo:)

5. 12. 2008 6:52

Objektivita - (aa)

Ještě mne napadla jedna věc, když už byla na mou adresu zmíněna slova jako „nekritické sdělení“: třeba se dočkáme i toho, že kapela dá na svůj web vedle recenzí, které nahrávku hodnotí na 95% a 100% i odkaz na tuto (byť třeba v očích většiny lidí podivínskou a zvýrazněně subjektivní) recenzi. Bylo by to zajímavé gesto.

4. 12. 2008 10:47

pro Jana Škopa 2 - (aa)

Jsem otevřený i delší diskusi o nahrávce a mých a vašich pocitech z ní (a podobnou diskusi jsem po poslechu desky a mých pocitů z ní čekal), pokud bude dialog bez posílání do hospod a podobných zařízení (nebo po čase i nejmenovaných částí těla, jak se u pokleslejších diskusí na internetu běžně stává). Mimo jiné, do hospod příliš nechodím, když už mne budete někam posílat, tak to zkuste třeba do nějaké lepší čajovny :) Já vás naopak nikam posílat nebudu, nepovažuji tuto diskusi za osobní konflikt (stejně jako má recenze není osobním útokem na kapelu, ale jen slušně vyjádřeným názorem). Jde totiž o zamyšlení se nad textem recenze a nad aktuální tvorbou kapely z více pohledů než jen mého. A to může být pro nás všechny cenné. Vyzývám tedy nejen vás, ale i další „metalisty i nemetalisty“, aby si poslechli recenzovanou nahrávku „První hoře – Lamento“ a přečetli si texty a řekli na ni svůj názor. A vyzývám ne k souboji, ale k, doufejme, zajímavé diskusi. http://www.prvnihore.net/texty, www.prvnihore.net

4. 12. 2008 8:54

pro Jana Škopa - (aa)

Dobrý den, v tom případě bych se zeptal, v čem konkrétně u mého textu shledáváte „absenci špetky faktického nadhledu“ a „nekritičnost sdělení“. Ohledně zmíněné „jednostrannosti“ s vámi naopak víceméně souhlasím, pokud pod „jednostranností“ míníme zvýrazněnou subjektivitu - hodnocení ne pouhé hudební formy a hodnocení ne „pouhým rozumem“. A recenze na hudbu podle mne mají být především o emocích, stejně jako hudba je především o emocích. Ano, mohl bych být racionálnější, uměřenější a více akademický (opravdu to umím, dokonce i diplomku z bohemistiky jsem před lety napsal a obhájil), ale cítím, že by to tak pro mě bylo v hudební oblasti o ničem. Sklouzl bych do „akademismu“, i když nic proti němu, je to také forma vyjádření a v jiných oblastech výborně využitelná, když se spojí třeba s intuicí.....

4. 12. 2008 8:50

<< 1 2 3 4 5 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.55561 sekund.