RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




RIVERSIDE - Shrine of New Generation Slaves

V diskografii polských géniů Riverside byste těžko hledali nějakou slabinu. Dnes je to vlastně už deset let od vydání jejich debutu „Out of Myself“. Od té doby kapela vydala další čtyři velmi kvalitní desky, vytvořila si svůj vlastní styl a vydobyla si poměrně početné posluchačstvo, které si libuje ve složitých hudebních postupech. Aktuální novinka „Shrine of New Generation Slaves“ vychází po dlouhé čtyřleté odmlce, zvědavost fanoušků je tedy asi v té největší možné míře. Za sebe můžu říct, že se to čekání vyplatilo.

Nejnovější deska totiž opět přichází s velkou dávkou detailně propracované muziky. Musím se však přiznat, že celková její atmosféra je tak silná, že popsat ji pro mě není vůbec jednoduché. Určitou návaznost na předchůdce „Anno Domino High Definition“ (který je typický svou melancholičností) asi nelze opomenout. Na druhou stranu je z nových skladeb cítit velká chuť překvapit něčím novým. V čem jsou ale Riverside pořád stejní? Určitě se najde víc věci, ale mě v hlavě jako první naskočí myšlenka na skvělou a brilantně využitou basu Mariuzse Dudy. Je neuvěřitelné, jak se tak zdánlivě nedůležitý nástroj dokáže v takové míře uplatnit. Opravdu radost poslouchat! Mariusz Duda je navíc i výborný zpěvák, který vyniká především znamenitým frázováním a schopností pracovat s velkým množstvím různých nálad. Nicméně vyzdvihovat jen jednoho člena by asi nebylo úplně fér. Kromě frontmana si totiž můžete oblíbit i nápadité kytarové linky, nepředvídatelné bicí či efektní klávesy (nebo příležitostně hammondky), které jsou v kontextu celé atmosféry velmi důležitým prvkem. Kapele to zkrátka šlape na maximum, o čemž svědčí dlouhodobé vyhýbání se personálním změnám.

Technická preciznost, která je pro toto polské kvarteto tolik typická, však může být občas kontraproduktivní a rozhodně neznamená klíč k úspěchu. Velmi často se totiž podobným kapelám stává, že jejich náročná hudba vlastně nikomu nic moc neříká a působí velmi chladně. V úvodu jsem ale už trochu naznačil, že tohle není tento případ. Riverside jsou totiž na nové desce snad nejemotivnější za svojí dosavadní kariéru. Je z ní cítit především velká nostalgie a posmutnělost, vše však zní naprosto přirozeně. Texty se logicky tomuto melancholičtějšímu přístupu přizpůsobují, a tak se podobně jako na minulé fošně věnují podobným tématům, možná ale z trochu jiného (nebo jak sama kapela uvádí – „vnitřního“) pohledu. Mariusz Duda, který má na svědomí všechny texty i hudbu, se zde opět věnuje lidské osobnosti, která se denně potýká (ať vědomě či nevědomě) s mnoho problémy. Hlavním námětem se stala myšlenka o novodobých formách zotročení, kdy je člověk vystaven tlaku moderního života.

Vyzdvihnout jednotlivé skladby je pro mě jako vždy velmi složité. Album nabízí celkem osm rovnocenných skladeb, ve kterých se kromě oné „progresivní“ komplikovanosti najde místo i pro jazz či hard rock. Přesto si dovolím zmínit osmiminutovou píseň „Deprived (Irretrievably Lost Imagination)“, která je netradičně obohacena saxofonem, a proto patří asi k největším překvapením na desce. Dále nesmím zapomenout na čistokrevnou baladu „We Got Used To Us“ se srdcervoucím klavírem, dvanáctiminutovou kompozici „Escalator Shrine“ s výraznou basovou linkou a využitím hammondových varhanů či chytlavější záležitost „Celebrity Touch“ s nápadnou rytmikou a skvělými riffy (kde si mimochodem můžete zhruba v polovině skladby vychutnat již zmiňovanou basu).

Zakončil bych asi větou, kterou jsem původně chtěl vlastně začínat. Nejnovější skladby přímo srší inovací a snahou posunout se dál, což může sice pro někoho znamenat určitou překážku, mně je tento přístup sympatický a vítám ho s otevřenou náručí.

Mikka             


riversideband.pl

YouTube ukázka - Celebrity Touch

Seznam skladeb:
1. New Generation Slave
2. The Depth of Self-Delusion
3. Celebrity Touch
4. We Got Used To Us
5. Feel Like Falling
6. Deprived [Irretrievably Lost Imagination
7. Escalator Shrine
8. Coda

Sestava:
Mariusz Duda - zpěv, baskytara, akustická kytara
Piotr Grudziński - kytara
Michał Łapaj - klávesy
Piotr Kozieradzki - bicí

Rok vydání: 2013
Label: InsideOut Music
Čas: 50:59
Země: Polsko
Žánr: Progresivní rock (metal)

Diskografie:
2003 - Out of Myself
2005 - Second Life Syndrome
2007 - Rapid Eye Movement
2009 - Anno Domini high Definition
2013 - Shrine of New Generation Slaves

Související recenze, rozhovory, reporty


Vydáno: 06.02.2013
Přečteno: 4499x




počet příspěvků: 19

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Proč by ne,...11. 02. 2013 4:44 ScreamJay
michal:...8. 02. 2013 10:39 down
to Poličan: jestli...7. 02. 2013 20:45 barčísz
Enya? Tu si asi...7. 02. 2013 15:43 Jakubisko
Vždycky když...7. 02. 2013 13:19 Supermartonátor


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.15086 sekund.