RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku LUCA TURILLI´S RHAPSODY - Ascending To Infinity


Oprava - Dark Wings of Steel - vn

Oprava - Dark Wings of Steel

21. 11. 2013 23:53

Dark Steel Of Wings - vn

Tak nové Rhapsody of Fire, podle mého tuhle desku kterou jsem v době vydání měl hodně rád jestě překonali.. A to nemluvím o coveru, ten je snad nejlepší za letošní rok. Nádherná práce... Jsem zvědavý na recenzi, jestli v tom nejsem sám komu příjde Dark Steel Of Wings za 10/10 ( po 3 poslechu ) !!!

21. 11. 2013 23:52

to Anonim - Soichiro Honda

myslím "dialogove" sola typu I`m Alive, kde sa striedaju postupne obaja gitaristi - raz ten, raz ten, pusti si Walls Of Jericho a Keepre - tam ich je, také čosi som mal na mysli.. ;-) ..a Staropoli by sa musel hodne snažiť aby kvalitou neprekonal tento album, myslím ža nový album RoF bude omnoho lepší..

20. 07. 2012 21:33

to Soichiro Honda - Anonim

sola typu Hansen-Weikath??? Co tim myslíš? Nepamatuju si, že by Weikath někdy zahrál nějaký dobrý solo. PS: Pod skladbou Reign Of Terror jsou podepsaní oba (Luca i Alex), tak jako pod většinou skladeb Rhapsody. Netroufám si hodnotit, kdo z této dvojice je lepší skladatel.

20. 07. 2012 12:41

- Anonim

Tak už jsem tu desku koupil (na Masterech). Zatim jsem to slyšel jen 3x, ale musim bohužel říct, že mě to moc nenadchlo. Už ten obal naznačuje, že to bude ve stylu dvou posledních řadovek RoF. Zatim co The Frozen Tears of Angels bylo ještě docela dobrý, tak From Chaos to Eternity je vyloženě propadák. A právě na tohle album novinka navazuje. Od Turilliho jsem toho čekal rozhodně víc než od druhé Staropoliho frakce. Doufal jsem, že se s názvem Rhapsody vrátí i ke stylu prvních desek, které vyšly pod touto hlavičkou, tj. k pestře barevným obalům a hlavně k pestře barevné muzice se spoustou silných melodií, tak jak to tahle kapela kdysi uměla. Turilli se poslední dobou prezentuje spíš jako kytarista (však hraje výborně) než jako skladatel - samý dlouhý sola a ruzny megarychlý vyhrávky, ale pořád žádný pořádný melodie.

20. 07. 2012 12:30

- Supermartonátor

tak já docela souhlasím s Soichiro Honda. Na novince mi chybí výraznější hit a celé mi to přijde jendolité jako b splácané narychlo. Na předchozích dvou nahrávkách jsem si vždy našel nějakou oblíbenou skladbu...tad ne. Turilliho předhcozí solovky mám naposlouchané a dokonce je mám i raději než většinu Rhapsody desek. Čekal jsem košatější skladby, odvahu víc se rozmáchnout. Ale špatná deska to úplně není, jen ne výborná.

12. 07. 2012 11:28

Re:Re:Soichiro Honda - Rekshark

Nemôžem s tebou inak než súhlasiť vo všetkom čo si napísal :) Dnes mi to nedalo a vypočul som si po vyše roku a pol albumy Rhapsody of Fire od prvého až po posledný a musím zahambene priznať že hoci som veľkým fanúšikom kapely, poplietli sa mi niektoré piesne z posledných dvoch albumov a zaradil som si ich predtým k ich staršej tvorbe (zväčša tie čo mali typický Lucov rukopis) a preto som si myslel že sa tu tieto zlolávania taktiež vyskytovali (toľkokrát som počul ich albumy až sa mi to poplietlo :D ). Teraz po zrekapitovalí s tebou súhlasím a opravujem svoje tvrdenie s predchádzajúceho príspevku :) K ostatnému neviem čo dodať, všetko si to viac menej presne vystihol, čas ukáže ako sa to okolo všetkých celé vyvinie :)

11. 07. 2012 0:09

- Anonim

Nikde nemůžu tuhle desku sehnat. Už jsem z toho úplně zoufalej. Rhapsody je moje srdcovka a nikdy nebyl problém sehnat jakékoliv jejich album, ale tohle nemají ani v Bontonlandu (on tehle obrovskej a kdysy výbornej obchod s muzikou jde poslední dobou dost do hoven). Poradí někdo, kde by se dalo v Praze tohle album sehnat??? To se pak distribuční firmy rozčilujou, že se muzika stahuje, ale aby plnili svoji funkci (za kterou si účtují 300% přirážku) a zajistili pořádnou distribuci, to ne.

10. 07. 2012 21:11

to Rekshark - Soichiro Honda

Neboj, určite som pritom nezaspal ;-) V podstate mi ide o to, že to vobec nie je zlý powermetalový album, ale ak to beriem ako dalsiu Lucovu sólovku, tak rozhodne nedosahuje kvalit prvých dvoch a aj na dalsích dvoch sa nájdu lepšie momenty ako na novinke. A ak to beriem ako další album Rhapsody, tak mi chýbajú piesne ako Reign Of Terror, I Belong To The Stars (presne ako hovoríš, žial tu netuším kto ju napísal), skrátka poriadny mrazivý zbor - "Liber scriptus Liber proferetur In quo totum continetur Liber scriptus Liber proferetur Unde mundus judicetur" - "For the king for the land for the mountains For the green valleys where dragons fly For the glory the power to win the black lord I will search for the emerald sword" - presne niečo také, niečo čo zrazí do kolien svojou monumentálnosťou, práve to čo sa mi na Rhapsody vždy najviac páčilo, a za druhé poriadny hit, všetky piesne sú na jednej rovine , ani jedna bohvieako nevybocuje z radu (možno snád na atypickú Luna, ale tá je...), aj singel je taký nemastný-neslaný.. aj na predchádzajúcich Lucových sólovkách boli skvelé hity - Mother Nature, Miracle Of Life, Virus atd, tu postrádam akýkolvek hit, akukolvek koncertnú tutovku.. čo nesúhlasím je tvoj koment k Clash Of The Titans,- myslím, že týmto zvolávaniam sa Luca vždy vyhýbal, jeho prvá solovka je práveže speed ako víno a hymna vedla hymny, novinka mu nesiaha ani po kotníky a ani druhej solovke, aj ked sa snaží ísť na podobnej vlne, tá sila tam už nie je.. V RoF vidím väčší potenciál už len z toho dôvodu, že majú viacmenej nových členov v zostave,. Lucový bratia v zbroji Patrice a Dominique nikdy neboli skladatelia, skor iba hráci a tak je možné že kým bude ťahať materiál iba Luca, môže dojsť k monotonnosti, ako to vidíme v prípade Nightwishu, Sonaty, Reinxeed a iných kapiel, kde je principál a skladatel jedna osoba.. Zložiť ten album nejaký "Divine Prophecy" z hornejdonlej - krochkal by som blahom nad novou kapelou, ktorá má velký potenciál pred sebou, takto sa dívam na veľkého hudobníka, ktorý jednak neprekročil ani len jeho štandartnú latku a ktorý má v tomto prípade potenciál za sebou.. bodaj by som sa mýlil a možno aj som zbytočne prísny, možno budem haniť aj RoF ked prídu s novinkou, ale jednoducho nemám z albumu taký dobrý pocit, aký som čakal že budem mať.. inak zaujímal by ma názor aj prispievateľa GNT, pohľad z čistého speedofila (v dobrom myslené)..

9. 07. 2012 22:40

Re:Soichiro Honda - Rekshark

Zaujímavý pohľad Soichiro Honda ale nedá mi to nereagovať :) Rhapsody of Fire alebo aj toto Lucovo Rhapsody je Power metalová kapela, aj ked silne okorenená orchestrálnymi a symfonickými prvkami vďaka ktorým je ťažké presne definovať žáner v ktorom sa pohybujú :) Preto z tebou súhlasím čo sa týka piesňe "Clash Of The Titans" ale na druhej strane si myslím že práve tebou vytýkaný refrén je niečo čo je pre Lucu príznačné od počiatkov jeho tvorby a čo môžme od neho očakávať aj v budúcnosti. Práve tieto jeho zvolávania sú niečo čo milujem od prvého albumu Rhapsody of Fire spolu z melodikou zloženou z jeho špecifických hudobných postupov, to jeho hudbu odlišuje od väčšiny a robí ju pre mňa ako poslucháča atraktívnou :) Rozhodne by som ale neporovnával tento jeho album z posledným od Sonaty Arctici ktorá je pre mňa sklamaním roka predovšetkým kvôli tomu že sa odklonili smeru akým sa doteraz uberali (upozorňujem že nie som odporca zmien ale ich zástancom pokiaľ plnia účel) a to že zachádzali do progressu mi u nich ako o žiarivom príklade kvalitnej power metalovej kapely nesedelo a na tomto ich albume, postrádal som na ňom spomínané kúzlo a piesne ma nechávali chladným čo sa mi dovtedy nestávalo. Musím ale poznamenať že každý z nás má predstavu o tom ako by chcel aby kapela a ich albumy vyzerali - tebe sedí viac goticky naliehavá tvár v štýle Reign of Terror, mne zasa ich raňajšie počiny so "skotačením" ale dodávam jedným dychom že hoci sa mi album páčil, priznávam že je ho na albume až príliš a je tam podla mňa málo chvíľkových speváckych sól vo vysokých či nízkych polohách alebo zborové spevy ako napr. pri piesni "Emerald Sword" ktorá mi príde okamžite na um ako prvá keď o tomto hovorím. Ja som niekde čítal že Reign of Terror je Staropoliho práca, bolo to tam potvrdené (aj keď ma ugriluješ nespomeniem si teraz kde presne :D ) a ono to je jasne aj cítiť z tej piesne pretože tam jasne chýba Lucov typický rukopis. Staropoli aj Luca majú podla mňa základy ich hudobného rukopisu totožné (tá epickosť/atmosféra piesní) ale líšia sa v množstve detailov (hudobnými postupmi) a tieto rozdiely sa výrazne odrazili či už na jednotlivých piesňach ("Ascesion to Infinity") alebo samotnej tvorbe Rhapsody of Fire (rozumej albumy posledné v porovnaní z raňajšími). Súhlasím takisto že Luca Turilli postráda v posledných troch rokoch (ja by som pridal aj nejaký rok ešte navyše) hitové nápady ale na druhej strane sa ešte nevykráda ani netvorí z môjho pohľadu prepadáky či podpriemernú hudbu (narážam na posledný album Edguy a s prižmúrením oka Reixneed z ktorého jasne cítiť úbytok kvality od Tommyho Johansonna a vykrádanie seba samého či iných piesní) ale mal by si dať pauzu rovnako ako svojho času Korplikaani aby načerpal inšpiráciu a prišiel z niečím výnimočným. O tvrdeniach ohľadne Keeperov som nepočul a neviem pozadie celej veci, ale ak vychádzam z toho čo si napísal tak je jasné že to Luca prestrelil, ale zase nevieme (teda aspoň ja) čo stálo za jeho odchodom z kapely, či tento odchod bol plánovaný alebo vznikol ako spontánnejšie či nátlakovejšie rozhodnutie. Môj názor je ale taký že týmto albumom sčasti chytil druhý dych oproti posledným dvom albumom Rhaspody of Fire, skeptikom ukázal že to stále vie, očakávania (ktoré boli pochopiteľne vzhľadom na jeho tvorbu, výroky a samotnú osobu) obrovské nesplnil ale mňa osobne presvedčil svojím albumom, utvrdil že sa mám na jeho počiny tešiť aj v budúcnosti a priniesol mi slušný hudobný zážitok ktorý by som zaradil do top 10 v tento rok (z môjho uhla pohľadu aj keď zatiaľ obsaduje posledné priečky top desiatky za tento rok). Okrem toho mi tu chýbajú neoclassické prvky, respektíve ich úbytok a naopak zase nekvitujem ich nahradenie vesmírnoťou, mal som ich rád ale to je zase subjektívny pohľad a musím sa s tým zmieriť :) Aj preto ak prijali druhého gitaristu je to troška smutné že tu nie sú z môjho pohľadu pretože by tu mohli byť skvelé hudobné sóla v podaní oboch členov :/ Zvuk samotnej nahrávky je vec nad ktorou som sa až tak nezamýšľal, mohol byť lepší, to nemožno poprieť, ale ako píšeš veľké kapely ho neraz postrádajú a preto som tým nebol až tak zaskočený :) No a nakoniec čo sa týka súčastného Rhapsody of Fire, naďalej živím v sebe teoriu ktorá dúfam že sa po druhýkrát nenaplní a to že Staropoli a Turilli patria k sebe a jeden bez druhého síce dokážu tvoriť kvalitnú hudbu, ale nikdy sa tá hudba nevyrovná ich vrcholnej tvorbe v Rhapsody of Fire. Rád by som sa ale mýlil (či už pri ďaľšom albume Rhapsody of Fire alebo Lucovho Rhapsody) ale myslím si že tomu bude nejako podobne ako pri tomto albume, aj keď pri Rhapsody of Fire vydím väčší potenciál pri skladaní "revolučných" piesní ako bol Reign of Terror ktorému tento status nemožno uprieť (a považujem ho spolu z I Belong to the Stars za najlepšie piesne posledných dvoch albumov Rhapsody of Fire - nevieš len tak mimochodom či tento song skladal Luca Turilly alebo Staropoli? Zaujímalo by ma to lebo podla mňa z neho cítiť jasne Lucovu prácu). P.S. Písal som že nemám k albumu ako takému výhrady a za tým si stojím pretože som očakával približne to čo som od Lucu dostal, ale v duchu by som si prial návrat ku jeho skoršej tvorbe, hoci viem že toho sa už asi nedočkám :/ To je môj "skromný" názor, rád debatujem o hudbe a preto som sa nechal trošku uniesť ale zároveň to už asi kratšie nenapíšem, dúfam že pri to nevadí a že nezaspíš/te pri jeho čítaní :)

9. 07. 2012 10:50

:) - Lusesita

Moc hezky napsaná recenze :) Určitě poslechnu a přefiltruju :)

9. 07. 2012 2:11

- Soichiro Honda

Viacmenej nesúhlasím. Tiež som sa na tento album tešil, navyše dve Rhapsody je viac ako jedna, viacej dobrej muziky, tiež Lucove predchádzajúce solovky boli skvelé, teda hlavne prvé dve, tie dalšie ma už z daleka tak neberu, na druhej strane fakt a pocit, že tie lepšie nápady z posledných 2 albumov RoF boli z Alexovej hlavy. Kdesi som čítal, že aj najlepší song RoF za posledných X rokov Reign Of Terror zložil Staropoli a tento štýl rhapsody mi sedí asi najviac, táto miestami až goticky naliehavá tvár.. ale spať k téme, proste som mal pocit, že skupinu ako taku ťahá skor Alex a preto ma ich rozdelenie ani tak neprekvapilo. Od Lucu som aj tak čakal dalšiu solovku a či sa bude volať Rhapsody alebo Dreamquest mi bolo srdečne jedno. Takže album prišiel na svet... avšak ani z daleka nepriniesol to čo som čakal. Začnem najprv mínusmi,- Staropoli chýba a nie že nie, proste to tam je počuť, klobuk dole pred Lucovou inštrumentálnostou, ale Alex je ako klávesák o dva levely inde. Po druhé zvuk, dosť špatný a hlavne bicie, to sú proste kartónové škatule, Holzwartova hra bez výhrad, isto to nabuchal ešte Alex, ale celkovo mi to príde ako keby nahrávali max. týžden, dalo by sa s tým ešte viac pohrať. Uplne ma zaráža že mladé, malé kapely maju kolkorazy lepší zvuk než velké skupiny (zvuk Metallici, Dream Theatru je vždy otrasný a pritom tie kapely maju prachy aj vybavenie na ten naj zvuk, nejako som to nepobral prečo to tak je). Navyše angažovanie druhého gitaristu nechápem, pretože tu druhu gitaru tam fakt nie je poznať, čakal som sola typu Hansen-Weikath, Li-Totman, namiesto toho sa Luca a Dominik uchyluju k skotačenu typu Nightwish a na to stačí naozaj len jedna gitara. Čo je však najhoršie je fakt, že albumu chýba poriadny hit a celková kvalita piesni je taká ničmoc, nič typu Demonheart a tak, Clash Of The Titans má pekne dramaticky rozbehnuté slohy, ale refrén je presne to, čo sa mi v powermetale nepáči a čo rozhodne nevyhladávam, tam by sa patril poriadny hymnický refrén a nie takéto polovičné zvolávanie názvu. Proste žiadny veľký hit, nič čo by ma posadilo na zadok, čo by som označil za hit roka. Luca sa zdá byť trošku prázdny a neviem či tri albumy za tri roky nie je už trochu veľa. Kedysi Luca vyhlasoval že jeho dalsia solovka bude Keeper trojka, niečo ako pocta KOTSK, no toto má od Keeprov daleko ako ja do Trinidadu. Dokonca aj ked to porovnám s posledno Sonatou, tak minimálne štyri songy z Stones Grow Her Name strčia Lucovu rapsodiu do vačku. Plusov zas až tolko nie je, cenim si priklon k vesmirnosti na ukor neoklasicizmu, ale tuto cestu nepodkladaju svieže nápady, čo je na škodu. A k spevákovi takto, nie je zlý, operná škola tam je sakra poznať (ale to konieckoncov aj na Fabiovi), lenže akosi to nie je moj typ, preferujem trošku iné hlasy, jedine že mi miestami pripomína Elisu C Martin, ale zas mi potom príde, že už mohli angažovať ju a vyšlo by to dobre.. ale to je pas, ide o to že album ani z daleka nie je taká bomba ako som čakal a to po sestročnom čakaní, ak to beriem ako LT solovku, zamrzí.. ak som si doteraz myslel že RoF na tom budu lepšie tak teraz o tom ani nepochybujem.. Na záver ešte malé rýpnutie, som zvedavý kto bude na koncerte hrať tutovky ako Emerald Sword a tak, či LTR alebo RoF.. Nie že to dopadne ako s I want Out, ktorý hraju Helloween, Gamma Ray, pravdepodobne aj Unisonic a bohvie kto ešte. Ááá ale inak ešte cover March Of Time je geniálny, jadna z najlepších prerábok fakt, tu vidno že byť lepšie nápady, vyzeralo by to inak. Čo už takto to zostalo na polceste...

8. 07. 2012 23:26

- Eyrekr

Podle mě nejlepší album Rhapsody, jaké jsem zatím slyšel (ale slyšel jsem akorát poslední tři alba Rhapsody of Fire).. Kromě skvělých skladeb bych vychválil i skvělý zvuk, který je mnohem svěžejší a konkrétnější než bylo u Rhapsody of Fire zvykem (jejich zvuk se mi trochu zajídal).. Působí opravdu epicky a zároveň moderně.. Turilli je borec a podle mě je jedině dobře, že má možnost realizovat své vize a tvořit hudbu Rhapsody trochu jinak, moderněji a svěžeji.. 8,5/10

8. 07. 2012 22:28

Re:Hermes - Rekshark

Ahá, zle som to pochopil :D V tom prípade teda Luca ukázal že rozhodne je v dobrej forme ;-)

7. 07. 2012 16:25

- Hermes

Rekshark. Díky za slova pochvaly, nicméně (v recenzi je to zmíněno) Rhapsody žádného klávesáka nemají, všechny klávesy a orchestrace dělal sám Luca Turilli (= onen principál v textu). :)

7. 07. 2012 15:44

Súhlas - Rekshark

Tento album bol u mňa spolu s tým od Sonaty Arcticy najočakávanejším albumom tohto roku. Z tvojím hodnotením do bodky súhlasím a nemám k nemu výhrady, rozhodne si myslím že sa nový klávesák adaptoval do kapely perfektne a na to že to je jeho prvý album z Luca Turillim môže byť zo sebou maximálne spokojný napriek tomu že miestami nedokázal (ako si trefne napísal) rozvinúť melódie jednotlivých piesní do ešte košatejších podôb. Takisto som maximálne spokojný aj z výberom speváka, lepšie už hádam ani vybrať jednoducho nemohli, jeho hlas presne pasuje do jednotlivých piesní a keďže sa podobá na Fabiov, nemusel som si ani zvykať na zmenu za mikrofónom čo je pre mňa ako fanúšika doterajšej tvorby Lucu veľkým plusom. Najdlhšia skladba na albume je podla mňa lepšia ako tá na poslednom spoločnom albume Rhapsody, no napriek tomu ešte stále postráda to potrebné kúzlo akým ovplývali takéto skladby z albumov "Rain of a Thousand Flames", "Power of the Dragonflame" či "Symphony of Enchanted Lands" a na Lucovom mieste by som si dal na nich viacej záležať a doprial si viacej času, alebo ich jednoducho z albumu vyškrtol a nahradil ich piesňami z kratšou stopážov nakoľko ani pre mňa jeden z najlepších albumov "Legendary Tales" nemal ani jednu takúto pieseň a ako celok fungoval bezchybne. Čo sa týka albumu je podla mňa lepším než posledné dva od Rhapsody of Fire, cítiť z neho snahu vrátiť sa k začiatkom aj keď v duchu posledných dvoch albumov (alebo lepšie povedané 21. storočia) a to je to čo si na albume cením najväčšmi :)

7. 07. 2012 13:33

1

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08073 sekund.