RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



komentáře k článku STRATOVARIUS - Elysium


Elysium - minstrell

Po Polaris, které nakonec do puntíku splnilo záchranou misi, bylo potřeba vymyslet, co dál. Na Elysium se začíná projevovat mladá krev a hledání svého nového já. Je přece jasné, že nikdo nebude mít identický styl psaní skladeb jako mr.Tolkki, dokonce ani Tolkki sám. Jinak, pořád narážím na některé hlasy a jejich kritiku na přílišnou progresi. Kdyby to nebylo k pláči, tak bych se asi nahlas smál. Tohle musí být lidi, co snad vůbec neznají Stratovarus. Poslechněte si proboha celou jejich diskografii. Od druhého alba (TwilighTime) byl lehký progres přítomný a zbavili se jej z větší části až někde u Visions. Ještě na Episode jsou velmi silné progresivní prvky. Takže mám za to, že všichni ti brblající fanoušci, v podstatě začali se Stratos až někde po Visions, ale spíš až Destiny, nebo Infinity a ke starým albům si už pak nezískali vztah. Osobně jsem teda vždycky poslouchal jak klasický metal, tak i progres, ale i jiné metalové-rockové podžánry (ale třeba i klasiku – např. takový Gustav Holst a jeho Planets, to je něco!) a jediným vymezením byly kvalitní melodie. Znovu poslouchám album, abych si ho trošku osvěžil a zrovinka Dream Theater tam teda nenacházím. No nic, to jsem se zbytečně zavzdušnil. První Darkest Hours nemá sice nejjednodušší strukturu a někomu může evokovat progres, ale jinak pořád šlape se Strato srdíčkem. U druhé Under Flaming Skies mi vždycky iritoval Timův vokál. To jeho „skaéés“ v refrénu mě rvalo uši. Dnes po tolika letech se to z velké části oposlouchalo i díky velmi pěkné a chytlavé melodii. Třetí Infernal Maze je jednou z nejtradičnějších Strato skladeb na albu nejen díky klenutému refrénu, ale tak nějak celkově, ať už jde o aranže, nebo o sóla, kde si dokážou Jens s Matiasem nádherně předávat „slovo“. Čtvrtá Fairness Justified sice přináší zpomalení, ale ta atmosféra, epická nálož s opravdu nádhernou melodií a sborem! Co víc si příznivce kapely může přát? Jednodušší Johanssonův kousek The Game Never Ends mě neskutečně baví. Je v něm určitá hravost a přitom zpěvnost a energie. Přitom nesjede do nechutných kolovrátků, popř. není po bůhví kolikáté převařenou a naředěnou Hunting High and Low jak má ve zvyku mr.Tolkki. Jedna zajímavost, což takhle sólíčka pouze na klávesy? Proč ne! Jo a to jsem zapomněl na skvělé bicí Jorga Michaela, pro kterého je tohle album labutí písní. Šestá Lifetime In A Moment je další epický kousek. Možná ne tak apetitlich jako Fairness Justified, ale pořád si drží vysoký standard. Tady mi to v refrénech možná krapet dokonce připomnělo Tolkkiho skladatelský rukopis z Elementů. Taky jednodušší refrén, ne úplně zpěvný, takový téměř deklamační. Move The Mountain je pak balada, která ve slokách je jemnější a křehčí, čímž opět připomene zlaté období kapely, aby v refrénu narostla a zmohutněla a získala na epickosti. Tohle mě chytá za srdíčko, při tomhle taju, jak sněhulák na jarním slunci. Na osmé Event Horizon by hledal chyby jenom hnidopich. Energická záležitost s krásným Jensovým lemováním, a jedním z nejlepších sólíček, které bych s trochou odvahy mohl označit jako Speed of Light nové éry kapely. Co víc si sakra už můžete přát? Závěr obstarává osmnáctiminutová titulka. Tu jsem dlouho nemohl přežvýkat. Dnes už mi nevadí a dokonce si ji užívám. Tady už nějaký ten progres jde opravdu slyšet, ale je spíš ve všech těch změnách nálad, rytmů a občasných někdy až téměř nečekaných výpadech. Skladba je na druhou stranu dlouhá jak týden před výplatou, což může dělat problém se soustředěným poslechem. Také si myslím, že tím může trošku ředit celkový pocit z alba.

19. 10. 2022 15:43

pecka - dzuzo

zabudnite na Tolkkiho,podla mna album ktory bude patrit medzi ich top 3 albumy.Nemozem z tohto albumu.!!!! WAW

13. 02. 2013 0:05

pecka - dzuzo

Prave pocuvam novy stratovarius Nemesis a musim povedat ze je to pecka!!!!!!!

12. 02. 2013 23:52

- Jakubisko

Je pravda, že ty klávesy jsou kolikrát naprosto otřesný. A Matiasův styl je kolikrát fakt přeplácanej nesmyslama a machrovinkama na kytaru, ale ten tažnej motiv tam chybí.

30. 01. 2011 10:18

hanba - dzuzo

dnes som letel do Presova ze si vychutnam kapely ako helloween a stratovarius na moje prekvapenie som tuto cestu meral zbytocne KONCERT ZRUSILI to sa moze stat iba na SLOVENSKU. dakuujem

29. 01. 2011 21:52

... - Aldyys

ještě teda něco plácnu....první 2 písničky mi připomínají jako bych slyšel Sonatu Arcticu.... teda spíš písničky pro ně než pro Strato....prostě není nad písničky typu jako Hunting High and Low :) a nevím co se vám nelíbí na Kamelot...výborně temný album....

28. 01. 2011 18:15

... - Aldyys

já bych prosil netak jemný zvuk :)

28. 01. 2011 18:12

castaway - eurycantha

http://www.youtube.com/watch?v=q7rRleFcsXo Tak Porra se nakonec celkem předvedl, ale proč je to sakra jenom bonus?

28. 01. 2011 15:40

- GNT

Lukáš: on už Kupianenův způsob hry na kytaru je takový "progresivní", do všeho musí nutně nacpat když už nic jiného tak alespoň kakofonické vypísknutí. Můj Stratovarius začíná někde plus mínus u Episode a končí někde u Elementů Pt. II., přičemž k oběma hraničním albům mám lehké, spíše dramaturgické výhrady. Hity dnes neumí napsat skoro nikdo, co by někteří dali za Kupianena. Tahle doba není v melody metalu postavená na hitech (to by se musely hrát v rádiích, proniknout do televize). Z nových desek stejně kapely téměř nic nehrají. Originál (digipack) mám taky, holt jsem také sběratel. Já Elysium zatím celé slyšel tak s bídou dvakrát. A říkám si, pustím si to ještě a proč - nic extra, co by vzalo za srdce hned na první poslech tu není, ale to se mi stává i u jiných. Problémem spíše je, že člověk nemá času nazbyt a nemůže jím plýtvat na často marné snahy o proniknutí do uměleckých záměrů nějakého "šílence". Ale mohlo být hůře, některé věci jsou na svém místě, žádná velká změna, na první pohled víceméně tradiční Stratovarius. Holt Kupianen není Tolkki a nikdy nebude, já čekal, že tu bude něco od Porry, který podle mě napsal dvě nejlepší věci na Polaris (speed Forever is Today a baladu When Mountain Fall). To co tu od Porry je sice zkousnutelné ... ale není to úplně ono. Něco rychlejšího bych příště prosil.

28. 01. 2011 13:52

Progresivitou proti starým des - lukáš

to GNT: Novou epochou jsem myslel právě to poznávací styl hudby Stratovarius doslova přebít progresivitou.Jsem odkojenej deskami jako Visions,Episode,Destiny a super živákem Visions of europe.Dnes aby vubec mohli Stratovarius natáčet alba, našli podle mě velkou náhodou kytaristu a skladatele.Bohužel dnešní Stratovarius je postavený na jeho osobě.Ovšem stále budu řikat, neumí tedy zatím napsat hit.Lidi si novou deskou si koupí spíše ze soucitu.I já mám novou desku jako originál, ale naposloucháni desky to je hruza.typuju ještě 50 poslechu.Hity typu -Kiss of jdas,black diamond ,speed of light aby člověk hledal lupou.

28. 01. 2011 13:30

- GNT

Otázkou jakou novou epochu mohou psát skoropadesátníci při dnešní frekvenci alb u starých skupin. Tím teď přímo nemám na mysli Stratovarius, ale všechny dlouholeté grupy. Ano progres je na Elysium přítomen a není to dobře (viz některé zvuky kláves jako kdyby přiběhly z někt. desek Dream Theater a jejich napodobovatelů), zdá se, že Kupianen, dnes hlavní skladatel, se v progresu vidí a poženu kapelu tímto směrem - je otázkou, kam až. Na druhé straně některých schválností progresivního žánru jsme na Elysium byli ušetřeni, zatím.

28. 01. 2011 10:17

Episode byl kult . - lukáš

to mikke: POkud posloucháš stratovarius 12 let, tak mi neříkej že Elysium je výborná deska a Polaris.Styl Stratovarius je přebitej progresivní stránkou a to je myslím to nejvyšší minus.Kapela si má nechat své poznávací znamení, svuj styl to all: Nevím kdo to tu psal, ale Kamelot že není speed, ano jako fanoušek vím, že to power metal je.Ovšem pokud kritici od desky Cowboys from hell vnímají Panteru, jako power metal- co je Kamelot? Pr mě aspoň melodický metal.Blind guardian vyrostli na speedu, dnes ani jako jejich velký fanoušek nedokážu říct jejich styl.Symfonický power speed folk metal? Je to prostě blind guardian.A od dalších 400 kapel, ten styl poznáte napoprvé.Stratovarius dnes píśou novou epochu.

28. 01. 2011 9:25

- Jakubisko

Polaris je oproti Elysium zlatá deska, tam mě aspon tři-čtyři skladby zaujaly. Tady? Těžce jedna, není tam nic. Souhlasím s provařenými melodiemi a prapodivným stylem vokálu, jaký začal mr. Kotipelto využívat. A faktem je, že takové ty epičtější kusy patří mezi ty povedenější, ale těžko mě něco donutí se k té desce vrátit jen tak.

28. 01. 2011 8:56

- GNT

Mike: cituji - A ještě k tomu speedu, padlo tu, že je to nejvyšší vývojová větev... - Tady jsme si nerozuměli, měl jsem na mysli vývoj po ose nebluesový hard rock - heavy m. - power m. - speed m., tj. že ve spojení rychlosti a melodiky nelze jít dál než ke speedu, dál se to v rámci zvoleného žánru vyvíjet nemůže, buď kapela spadne o vývojový stupínek níže, nebo se dostane do jiného žánru. Je to jako když vylezete na Mt. Everest - výš to pak už nejde. A budu-li chtít hrát max. rychle a max melodicky, dostanu se ke speedu a kam pak dál, budu-li chtít být stále tak ultra rychlý a melodický ... v tomhle smyslu je to konečná, bohužel a bohudík, jak pro koho. Ať je Elysium jaké chce, je tu poměrně dost rychlých až speedových skladeb (ať už takových či onakých), což je v dnešní době spíše výjimka. A ještě jedna "pozitivní" věc, kterou by ocenili mí kamarádi Euroindiáni (neboť podle Indiánů jsou vlasy prodloužením lidské duše) - líbí se mi zarputilost takového Johanssena - jiní na jeho místě by po prvním znatelnějším zřídnutí vlasů propadli hysterii a oholili si hlavu, Jens je v tomto smyslu, jak se zdá, v pohodě.

28. 01. 2011 6:32

- Mike

Mně se Elysium líbí opravdu hodně a neměl jsem vůbec problém ani s Polaris. Tolkki mi vůbec nechybí, jeho pokusy s RR mě vůbec nedostaly, je to jen obyčejný nudný vaření ze stejný vody. A to Stratovarius poslouchám 12 let... Uvidíme, jak dopadne Symfonia, dema zněla skvěle. Chápu, že tady máte každej svůj názor na to, jak by se měla kapela vyvíjet, ale musíte chápat, že je to parta kreativních lidí, kteří především uspokojují svou vlastní potřebu dělat muziku a budou si to dělat podle svýho. Že s tímhle vývojem nesouhlasíte je sice fajn, ale jak už tu několikrát padlo, kapela si najde i nový fanoušky, což dokazuje, že Elysium se vyšplhalo na č.1 v prodejnosti ve Finsku (mimochodem Polaris byl na č.2). Tahle kapela byla vždycky o pocitech, já je tam cítím dál, i když Matias je daleko více progresivně založenej... A ještě k tomu speedu, padlo tu, že je to nejvyšší vývojová větev... že by všechny tyhle hvězdný kapely začaly na nejvyšší úrovni a pak upadaly do regrese? To mi nedává moc smysl ve vší úctě k tomuto žánru:) Ten vývoje je od kapely ke kapele... U Stratovarius nebo Helloween se mi to vyhovuje, ale třeba u Kamelot už daleko míň, ti už nikdy nic tak dokonalýho jako Epicu nevydají. Ale úspěšní jsou čím dál víc, takže to prostě musí nějak fungovat.

27. 01. 2011 21:47

... - Aldyys

to Tassadar: máš pravdu, taky se mi nelíbí Kotipeltův hlas...víc teplej už být snad nemohl :)))) zpívá jinak a zpívá hůř....

27. 01. 2011 18:27

... - Aldyys

to adrian:a ještě k tomu kdo co má naposlouchaný....máš pravdu...kdo slyšel někdy a líbí se mu starší alba Strato....nemůže říct, že tohle je výborný album .)

27. 01. 2011 18:26

... - Aldyys

to adrian: nj New Era je dobrá, ale zase jen když ji zazpíval na demu Kotipelto nebo Monsant :) jinak jsem tedy poslechl detailně ty nový Strato....musím říct, že první 3 písničky docela ujdou...a pak je to jedna velká nuda.....řekl bych že pomalu nejslabší album...a co se týče Kamelot, tak mě se třeba nový album líbí hodně :)

27. 01. 2011 18:23

Klasika - Tom

Castaway-http://www.youtube.com/watch?v=AYIgPZe99mo Škoda, že tato skladba není i na evropské verzi CD, ale je to důkaz toho, že kapela je velmi kreativní a v budoucnu se může vydat v podstatě kamkoliv.

26. 01. 2011 22:31

- Thomas.Kai

Moju recenziu na stratovarius - elysium najdete na: http://www.metalmania.cekuj.net/?p=1280

24. 01. 2011 21:54

1 2 3 4 >>

Přidat komentář

Jméno:
Email:
Předmět:
Komentář:
Ochrana proti spamu: Název dnešního dne (bez diakritiky, malým písmem)


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.0847 sekund.