Nové éra Hollywood Undead začala… Zapomeňte na jejich předchozí alba, přestože kapele zajistila mezinárodní uznání a v případě debutu „Swan Songs“ dokonce i milionové prodeje v domovské Americe. Jenže to byl výraz této pětice přímo z Los Angeles jiný. Hollywood Undead totiž začínali jako nepokrytě hip-hopová parta, která však měla rockové kořeny, jenž se začínaly v jejich tvorbě stále více projevovat. Kapela vždy pošilhávala po alternativním rocku, ovšem jen bojácně nahlížela i do teritoria nu-metalu nebo metalcoru. V kýčovité kultuře, kde prim hrály jejich koncertní masky a řada převzatých(k obrazu svému upravených) věcí, si lebedili více než deset let, a i když ji neopouští nadobro ani tentokrát, posun směrem vpřed je u této kapely znát celkem markantně.
Proč měnit něco, co vyneslo nemalý úspěch a pěknou sumu dolarů. V případě Hollywood Undead je odpověď asi jednoduchá. Tahle kapela dospívá. Mohla by dnes stále dokola opakovat svůj největší hit z roku 2011 „Been To Hell“, ale už by to nikoho nebavilo. Hollywood Undead svou evoluci ale prodělávají zcela opačným způsobem, než by se dalo čekat. Odhodili svoje trapné koncertní masky (ty mohly evokovat tuzemského Řezníka) a místo toho se zaměřili více na tvorbu, do které konečně pustili nebývale velké množství kytar, energické bicí a zpěv, jenž je oproti minulým letům více propracovaný, má mnohem větší rockový feeling a přestože od klasického mluvozpěvu neupouští úplně, je znát jeho ústup ve prospěch větších vokálních výkonů, dosahujících až ranku stadionového rocku, či pop metalu, chcete-li…
Velice důležitá pro „New Empire, Vol. 1“ byla volba producenta Matt Gooda, který je známý jako frontman post-hardcorových From First To Last a jako producent si vydobyl jméno spoluprací s metalcorovými formacemi The Word Alive, Memphis May Fire a především s Asking Alexandria. Svoje zkušenosti zúročil právě na novince Hollywood Undead a z kapely dokázal vymáčknout jejich současné maximum. Nezměnil je úplně, ale dokázal jim vtisknout mnohem tvrdší, rock/metalovější výraz, hvězdný esprit čerpající právě z Asking Alexandria a přístupnější, zpěvnější výraz, který se neopírá o hip-hopové kořeny, ale spíše o klasickou rockovou kompozici. Ta je zabalena do ultramoderního zvukového kabátku, kde to chřestí nezbytnou elektronikou, aby se přece jen starý fanoušek tolik nevylekal. Ještě před vydáním alba jej měly uklidnit pilotní singly „Empire“ a „Already Dead“. Ten první staví na rapových slokách a místo kytar do popředí vystupuje právě elektronika, druhý je už mnohem více odvážnější a kytarovější, i když ani jedna ze skladeb není reprezentativním vzorkem alba.
To jde nakonec úplně jiným stylem. Že všechno nebude při starém, ukázal další singl „Time Bomb“. Ten startuje ostrý kytarový riff a vzteklé štěkané sloky, aby pak skladba rozkvetla do nebývalé krásy s výtečným stadionovým refrénem. Spolu se „Second Chances“, což je kompozice, která ponejvíce těží z klasického hard rocku, se jedná bezesporu o největší hit desky a o cestu, kterou se Hollywood Undead pravděpodobně v budoucnu vydají. Pro toto směřování jsou důležité i další dvě věci, zpěvná „Upside Down“, kde na povrch znovu vystupují hardrockové prvky a „Heart Of The Champion“, pro níž jsou důležité kytarové vyhrávky a mohutný refrén, čerpající sice ze soudobého popu, ale využivající znovu metalcorového vlivu producenta Gooda a jeho práce s Asking Alexandria.
Pro Hollywood Undead je „New Empire, Vol. 1“ krokem kupředu. Možná na této cestě přijdou o několik starých hip-hopových fanoušků, ale ukázali velký potenciál k získání dalších, spíše z řad metalcorové mládeže. Předvedli také, jak moc chtějí být bráni za seriózní kapelu a jelikož je akutální nahrávka prvním dílem zamýšleného dvojalba, bude zajímavé, kam se Hollywood Undead dostanou s druhou částí.
|